20100527

doft.





syrénen luktar skolavslutning i hela trädgården. jag har tre doftolvon på tre olika platser som kontrar med att lukta damparfym (rätt go sån). och ett parkolvon som blommar som bara den just nu. och sprider en doft av...kattpiss!

idag var jag ledig och på dagisutflykt med tjejerna till mölnlycke. där finns en handelsträdgård.
jag skulle bara in och köpa några enkla pionstöd efter utflykten.
men det slutade med vit blodnäva till den nya rabatten, några till perovskia att sätta bredvid den andra på berget.
den har överlevt vintern bra och verkar trivas där.
och två violrutor!
efter inspiration av litet hus, så har dom funnits på önskelistan.
nu kan jag stryka det!

10 kommentarer:

  1. alltså...dina bilder.
    du har helt fantastiska bilder.
    och det här är perfekt. för mig med trädgård...som jag vill göra om.men jag hinner inte nu. men i tanken...tills nästa år...Tack.

    SvaraRadera
  2. solrum trädgård is allready a favorite.

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar trädgård du har! Vad härligt med så mycket uppvuxet. Jag tittade lite närmre på din trädgårdskarta också. Det är verkligen kanon! I vilket program har du gjort den? En sån skulle jag också vilja ha över min trädgård.
    Ha det gott! Karin

    SvaraRadera
  4. Fin blogg! doftolvon är majkvällar i min barndomsträdgård.. i min egna trädgård trivs inte doftolovon, här är torrt och sandigt, så det är bara att tänka annorlunda.
    ha en skön helg!/Sophia

    SvaraRadera
  5. nu har jag kollat igenom hela den långa och imponerande växtlistan! och upptäckt att du inte har bolltistel. det har jag och ger gärna bort!? (major omflyttning på gång hos mig)

    SvaraRadera
  6. Hej Lotta,
    Du är självklart välkommen till svenska trädgårdsbloggar, glöm inte att länka med vår loggo bild så lägger jag upp dig.

    Välkommen
    Anna

    SvaraRadera
  7. Hej, kommer också gärna igen till din blogg. Tack för titten i min. Har tittat runt lite, härligt med dahliaknölar som är gamla och ärvda med historia. Fina bilder. Härliga tjejjer... Fint helt enkelt. Ha en fin helg/Gela (Hoppas det är ok att jag lägger till dig bland mina trädgårdsbloggar.)

    SvaraRadera
  8. Vilken trädgård du har och mysig blogg. Lite Madicken-känsla över det hela. Underbart för barn att få växa upp sådär. Önskar dig en riktigt trevlig helg.
    Pella

    SvaraRadera
  9. Jättehärlig blogg du har, du kom genast med på min blogglista. Härliga bilder på dina barn. Den japanska lönnen (var det så den hette) i ett av dina tidigare inlägg är ju så hisnande vacker! Hälsn mimi

    SvaraRadera
  10. Gillar också murrevan men håller den kort. På stenarna längs huset är ok men nåde den om den försöker rymma. Ser den som en mycket vacker men invasiv växt.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera