20100620

lördagsfynd till det gröna.




jag drog med tjejgänget till ullared. premiär för mig. hade förväntat mig värre än det var. blev faktiskt positivt överraskad. sååå farligt var det ju inte!
på vägen dit hann vi med några loppisar, tack för tips på bloggen solrum och ni som mejlat!
några fina saker hittade jag. bland annat den här fina rektangulära vasen.
gillar vaser och att ta in blommor. lyxigt att kunna ha färska blommor på massa ställen inomhus.
en knopp också!
en tjusig, ärgad gammal flaggstångsknopp! den passar bra i rabatten.

5 kommentarer:

  1. Fin vas...och söt samling bredvid ;)

    SvaraRadera
  2. Loppisfynd i trädgården är superkul! Härlig flaggstångsknopp! Hälsn mimi

    SvaraRadera
  3. Fin knopp och vas! Loppis är kul, här är mycket loppisar på somrarna, men mitt i sommaren står turisterna och nästan slåss om loppisfynden..det är roligast när man känner att man kan fynda, inte stå och buda om en liten vas eller liknande...
    Dina nattvioler växer säkert till sig, min man har spritt frön från backen borta vid vår uppfartsväg och på några år har de tagit fart även där.
    ha en skön vecka/Sophia

    SvaraRadera
  4. Älskar loppisar...... Vasen är jättefin... och även de små figurerna på sidan..... Rektangulära vaser är vackra..... Blommor inne överallt är så somrigt...... Å knoppen.... VAD kul!!! Det blev ju hur coolt som helst med den i rabatten.... I like........

    Så du överlevde Ullared..... :-) Själv har jag aldrig varit där.... Har kompisar i Varberg och varje gång vi hälsar på (som oftast sker på somrarna) tänker vi att vi ska åka till Ullared. Men vad har hänt VARJE gång vi varit där..... Jo, varuhuset går ut på lokalradion och vädjar till att man INTE ska åka till dem just den dagen....för att det redan är fullt..... Annorlunda........... :-)

    Ha en skön vecka!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  5. Härligt med loppis. Ullared var länge sedan jag var i skulle gärna åka dit//Britt

    SvaraRadera