20100622

mitt planteringsbord och gloögat i jorden.



det finns tjusiga planteringbord med rostfritt stål, rinnande vatten och hyllor och krokar här och var. ett sådant har inte jag.
mitt ser ut så här. funkar jättebra! ibland ser man en snigel snigla sig förbi, då är det bara att hugga till med planteringsspaden, SMACK!
som tak har jag ett äppleträd med en gigantisk klematis "summer snow" i.
perfekt arbetshöjd och jorden som hamnar på utsidan är det bara att borsta ner i rabatten.
där stod jag ikväll och satte diverse grönt i nya krukor.
tomaten fick mer plats runt fötterna och svartögat susanne (som hon tydligen heter på danska) fick en riktig kruka som står i någon slags rostig hållare jag hittade slängd i ett hörn av trädgården. som stöd några grenar av ormhasseln som jag sparat. mitt i en ros står den. dom får nog bra sällskap av varandra när rosen blommar så småningom.

8 kommentarer:

  1. Så absolut helt underbart! Vilka vackra bilder du visar:)
    Ha det midsommargott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  2. Jeg bruker også et slikt plantebord....:)
    Nydelig blogg du har, kjempefine bilde!
    Kommer veldig gjerne innom igjen!
    Anita

    SvaraRadera
  3. Perfekt planteringsbord..... :-) det där med att sopa ner jorden i rabatten är lysande.... Själv hamnar jag alltid på knä på gräsmattan med jord och krukor runt omkring mig..... Inte tidigt på våren förstås - då är det växthuset som gäller. Gräsmattan är riktigt frodig där jag håller till. Konstigt vore annars... den blir ju toppdressad konstant av mitt jordspill....... :-)

    Vilken underbart rundad och fin mur! I like........ Ser jättemysigt ut....

    Ha det gott!
    /Charlotte

    SvaraRadera
  4. Härlig mur! Undrar hur man skulle kunna bygga sig en sådan. Vad fin krukan med Svartögat blev! Undrar varför den på finska heter (direktöversatt) svartöga Susanna, varifrån måntro namnet Susanna kommer? Hälsn Mimi

    SvaraRadera
  5. vilken bra mur att greja på! jag hamnar oftast på knä i kullerstensgården med jord och krukor,inte så praktiskt...

    SvaraRadera
  6. Skönare planteringsbord får man nog leta efter!!!
    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  7. Schysst planteringsbord! Och Susanne ser ut att trivas toppen i den krukan ;-).

    Glad midsommar!

    Kram M

    SvaraRadera
  8. Vackrare planteringsbord kan man nog inte ha.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera