20100603

morgonpigga och kvällströtta.



det kanske är därför den undre heter morgonstjärna? på dagen tittar dom upp mot solen, fullt utslagna och på kvällen stänger dom sig som om dom aldrig slagit ut.

i natt kommer ryggen göra sig påmind. har slitit bort några kvadratmeter bergenia och haft en arkeologisk utgrävningsuppenbarelse. under bergenian finns en del av en stenpartirabatt. det är bara att fylla på med vad man nu vill ha! än så länge har jag låtit den största delen av bergenia vara kvar, men vem vet... man kanske offrar bit för bit så småningom? foton kommer. det var för mörkt för att plåta när jag var klar.

irriterande är fysiska begränsningar. jag är i v. 25 med tredje barnet. har fått känna på foglossning ordentligt den här gången. speciellt när man grejat för mycket i trädgården. det är ju ingen fara just då - men sen. hatar att inte kunna vara så fysisk man vill och är väl lite kass på att lyssna på kroppen.

jag får skylla mig själv.

2 kommentarer:

  1. Var nu försiktig med att du inte tar ut dig förmycket. Jag minns att jag hade samma känsla och sysslade med en massa saker under min graviditet.Efter en uppstigning till nån jäkla sevärdhets trappor i paris, minns inte ens vad det var för ställe så började jag förstås blöda. Gudskelov så blev det inget annat än skrämselhicka!!
    By the way, söta små växter. Hälsn Mimi

    SvaraRadera
  2. Vilken trevlig liten växt. Och bilden på barnet i tidigare inlägg jätte bra bilder//Britt

    SvaraRadera