20100614

överraskning.





så skoj att lära känna sin trädgård.
igår fick jag en ny buske helt plötsligt. det hängde något mysko i fjäderkaraganen.
snöbollar!
i juni!
där bakom en tuja växer den allra finaste snöbollsbusken! lite tanig och i behov av sol, men den blommar på allt var den stackarn orkar med under dom kassa förhållandena.
den fula tujan ska bort!
fattar inte varför dom som haft trädgården planterat dessa stora burr överallt?
får vänta lite, spara lite pengar och fundera ut vad man kan sätta för buske där istället.
det kommer bli ett gigantiskt hål in till grannen just där, annars.
kanske gör jag en fulbeskärning och sågar av halva tujan så länge.

kan man göra det?

8 kommentarer:

  1. Den där busken måste du vara rädd om. Jättefin!!
    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  2. Kanske kan du stamma upp tujan? Eller löser det inte problemet helt? Snöbollsbusken blir man glad av:-)

    Ha det gott! H

    SvaraRadera
  3. Älskar snöbollsbuskar, har bara tre än så länge. Sambon vill göra en häck av densamma längs hela uppfarten...

    Grannarna sätter tyvärr tujahäck, tuja är bland det tråkigaste...

    Lycka till hur du nu löser problemet.
    Hälsningar
    Ingela

    SvaraRadera
  4. Vilken glad överraskning...
    Jag hade nog kapat thujan...fast det är svårt att se på bilden riktigt hur det skulle bli...

    SvaraRadera
  5. Hej där :) Va fin din tuggummirabatt blev! Gillar färgerna, de lyser upp med berget i bakgrunden.

    Snöbollsbuske - jättefin *gillar* och den står på min önskelista. Tujan kan du både stamma upp och ta av toppen på, hur du gör beror kanske på om du vill ha in ljus upptill eller nedtill men det ser lummigt ut så kanske du kan ta bort den och andra buskar täcker hålet lite? Du har ett träd på bilden - är det tujan till vä el hö? Den till vä ser inklämd ut så den borde du kunna ta bort. Klurigt ;)

    Ha det gott :)

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig överraskning! Snöbollsbuskar är såå fina. Skulle vilja ha en (eller flera....). Håller med flera här att en möjlig lösning är att stamma upp thujan......

    Kram
    /Charlotte

    SvaraRadera
  7. Snöbollsbusken är ju så vacker. Tur att den blommade så du får tillfälle att ge den livsrum. Jag har en liten ynklig som försöker växa ikapp med att rådjuren gnagar på den under vinterhalvåret. Nästa år skall jag ta mig samman och packa in buskarna så råddisarna får tji! Hälsn Mimi

    SvaraRadera
  8. Snöbollsbuske, vilken fin överraskning! Jag hade nog tagit bort thujan eller stammat upp den..
    Fint med Axel Olsen, han blir nog en snygging med tiden.
    ha det gott/Sophia

    SvaraRadera