20100614

ser ni honom?


ser ni axel olsen därborta?
ser ni honom inte...?

...nu då. han är ju där! nyinflyttad bakom humlen, i djungeln bakom....

...där är han ju, axel ros! (nej inte han i gun´s and roses) axel olsen, honungsrosen.
stackarn. som har fått stå på en provisorisk plats på framsidan över hela kalla vintern.
men han fixade det. och han lever!
nu var jag tvungen att hitta en mer permanent plats till klätterrosen. eftersom vi ska fixa framsidan...någon gång. snart, snart!
just den här sorten kan bli rätt hög. tänkte att den kanske kan klättra via armeringsnätet upp i gullregnets stam, med lite hjälp.
jag tänkte också samplantera någon form av klematis. kanske något lila/rosa. det passar fint till de vit/gula blommor som förhoppningsvis kommer så småningom.

någon som har något bra tips?

7 kommentarer:

  1. Kul att flytta och planera för hur det ska bli. Vackert med samplanteringar.

    Hälsningar
    Ingela

    SvaraRadera
  2. Hihi.... vad jag tittade..... Det där blir jättebra! Vad fin den gulbladiga humlen är - den lyser verkligen upp... Vilken spännande avdelning med den murade kanten......

    Log när jag läste din mening om 'framsidan'... Skulle kunnat vara jag som skrev det - samma gäller här :-) Vår framsida är formligen en öken......

    Ang. stamma upp höga thujor.... Jag har en sådan på framsidan som måste vara hur gammal som helst och som fanns här när vi flyttade hit. Den är kanske 6 m hög och jag har stammat upp den kanske 1,5 meter. Men det går säkerligen att stamma upp ännu mer. Det kan ju inte bli värre i alla fall än att ha en sådan stor koloss (ostammad).... :-)

    Kram
    /Charlotte

    SvaraRadera
  3. Axel var lite svår att upptäcka. Men en dag kommer han att stråla av skönhet och då behöver man inte uppmana folk att titta noga efter honom :) Hälsn Mimi

    SvaraRadera
  4. Så fint du har det! Humlen påminner mig om en staty av ett lejon- eller drakhuvud. På bilden har han t.o.m. en liten krona av små spröt. Gillar verkligen den murade spisen till vänster. För det är väl en spis? Efter ditt förra inlägg har jag införskaffat mig en snöbollsbuske. Tack för tipset. Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar trädgård du har. helt fantastisk.

    SvaraRadera
  6. Han stod där lite blygt bakom den självsäkra humlen..:-)

    Det blev fint:-)

    Ha det gott! H.

    SvaraRadera
  7. Jag känner igen det där. Själv är jag en "mästare" på att plantera många växter på provisoriska ställen...för att sedan flytta dem till rätt ställe. Om det blir av? Njaa...oftast inte. :)

    Ha det gott!

    SvaraRadera