20100615

solvabb.


jobbade halvdag idag och övertog vabbandet av storasyster som hade feber. det kunde varit värre. sol och ett barn som sov middag och ett sjukt ett framför ny film på dvd:n. lite extratid!
passade på att plåta i solljus för en gång skull. det har ju bara varit mulet eller kväll när jag rört mig i trädgården sista tiden.


akacians blommor är på väg att slå ut.


alliumen är på väg bort men vacker ändå.


irisarna blommar helt galet fint just nu.


fjällvallmon jag planterade häromdagen lyser giftigt gul.


hoppas hon blir frisk snart. det ska ju bli "man-boy"-disco på dagis på torsdag och allt!

18 kommentarer:

  1. Härliga bilder - och i solljus!!! Lyckliga dig!
    Inser nu att jag måste satsa på iris. De är ju bara för läckra, speciellt i såna mängder.
    Ha det så bra och hoppas lilltjejen kommer iväg på discot.

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder! Allt är tydligen långsammare härnere i Skåne, mina irisar slår ut nu..plåtade en i morse som precis hade vecklat ut ett blommblad.
    Hoppas den lilla sjuklingen mår bättre. ha det gott/Sophia

    SvaraRadera
  3. Vilka läckra bilder!! Och jag som har trott att förgrundsskärpa alltid blir bäst! Där får jag nog tänka om! ;-) /Ruben

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder. Särskilt irisarna är superfina! Grattis till lite av en bonusdag - tur i oturen så att säga:)
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  5. Hej, hej Lotta!

    Du frågade ang rutan i min blogg.
    På svenska heter den bisamruta. Den kan stå i skuggan - det gör min - eller ja, den står i flytande ljus snarast.
    Fin "planta" du har i den grå soffan...;)!/Anja

    SvaraRadera
  6. Vilka fina bilder du tog under 'solvabben'.... Solen känns rakt igenom dem......

    Hoppas dottern blir frisk så hon inte missar discot..... :-)

    Kram
    /Charlotte

    SvaraRadera
  7. jag röstar på en "italiensk" klematis (Clematis viticelle 'Mrs Tage Lundell'), den ser ut lite som kungsängliljor fast utan det rutiga. rosalila utanpå och vit inuti. tja du har säkert redan bildgooglat... kolla den som finns på plantagens hemsa.

    SvaraRadera
  8. Härligt soliga bilder...hoppas storasyster kryar på sig så du "slipper" vabba;))

    SvaraRadera
  9. Woaaaaw! Vilka bilder! Du är bäst på att få solen att värma ända hit:-)
    Håller tummarna för discotjejen...

    SvaraRadera
  10. Vilka fantastiska bilder! Älskar sånt ljus.

    Hoppas dottern kryar på sig. Kram!

    SvaraRadera
  11. Vilka fantastiska bilder du tar!

    Kanske du skulle krukodla dahlian om du inte redan gör det? Brukar vara lättare att frejda från sniglar, speciellt om krukan står på "tassar", jag brukar använda stenar.

    =)

    SvaraRadera
  12. Nämen! Jag har missat att du har en särskild trädgårdsblogg! Strandiris är ju bara för tacksam och något man gärna har mycket av! I år var det lite sent, annars brukar jag kunna plocka stora buketter till skolavslutning. Det är bra att ha nåt så där mycket som man kan plocka en stor bukett utan att det blir hål i trädgården! Krya på tjejen!

    SvaraRadera
  13. Vackert vackert! Hoppas hon kryar på sig snart!

    Kram M

    SvaraRadera
  14. Superfina bilder. Hoppas sjuklingen kryar på sig. Här är det bättre, tack för omtanken!
    Eva

    SvaraRadera
  15. Tack för din kommentar hos mig:)Vilka vackra bilder och vilken underbar trädgård du verkar ha! Jag lägger till dig med på min lista:)
    (Hoppas den lilla sjuklingen tillfrisknat till discot:)

    SvaraRadera
  16. Fjällvallmon, mmm, ja, DEN är min favorit idag.
    Jag lägger till mig här för jag gillar hur du skriver, ärligt och underhållande.

    SvaraRadera
  17. Härliga bilder i solen//Britt

    SvaraRadera
  18. Fina bilder.....hoppas ni e friska nu :)
    Håkan

    SvaraRadera