20100621

växtkraft och tidsbrist.




random ogräs (tror jag det är iallafall på översta bilden) om någon vet vad det är, får ni gärna säga det, klätterhortensia, näva.
allt blir så fint när man kommer nära.

allt växer så det knakar, även ogräs, syrensly, vattenskott, fula tujor.
nu känns det svårt att hinna med. vill ha semester nu.
ont i ryggen är ännu en anledning till att ta det lugnt och kolla in ogräset på distans och resignera. "vi" ska ju greja framsidan också. dvs jag som inte kan gräva och bära på grund av foglossningen ligger på som en igel på stackars sambon. jag kommer ju bara med käcka tips!
han tycker jag lägger mig i minsta lilla.
läge för irritation.
men. jag ska nog försöka strunta i mycket mer. vi ska ju bo här ett tag. typ tills vi blir gamla.
vi har ett antal år på oss.
tiden med små barn kanske inte är den bästa för att hinna med monsterprojekt.
jag har iallafall satt dahliorna i kruka och räddat dom från snigeldöden. tack för det tipset!
lite frön har jag krattat idag också.

man ser marken på sina ställen!

8 kommentarer:

  1. Jag kan känna igen mig i att vilja mer än det finns tid till. Men visst är det galet att man ska stressa runt på sin fritid i sin egen trädgård. Tur att min man hämtar en öl och pressar ner mig i solstolen då och då. Det är faktiskt vid dom tillfällena jag njuter som mest av trädgården, oavsett hur många ofärdiga projekt och måsten som väntar. Ha det så gott.

    SvaraRadera
  2. Ogräset och allt annat växer våldsamt just nu. Men det är svårt att hinna allt, du hinner säkert med trädgården mera längre fram, men visst kan det vara oerhört frustrerande att kunna titta på och inget göra!
    Jag orkade inget när jag väntade nummer tre, gick ut och sådde lite sen fick jag gå och lägga mig ungefär..och jag är inte annars den som ligger ner i onödan..
    Din trädgård ser vacker ut ändå och du verkar bra på att dyka ner i det vackra som ju finns i virrvarret!
    kram

    SvaraRadera
  3. Sådär är det av o till - man vill mer än man kan/hinner av olika anledningar och det är så frustrerande.
    Förmodligen är det ingen som tar ogräset i från dig.......

    Irritationen kommer ju av frustrationen, tyvärr så blir det lätt så.

    FÖrsök se till det du faktiskt har kunnat göra istället för tvärtom.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Halloj Lotta!

    Nu växer allt så det står härliga till, känner igen din beskrivning......

    Du är ju gravid och allt.....:-) Vilken underbar tid med att snart få en nyfödd..... Man behöver verkligen inte göra allt samtidigt.... Speciellt under småbarnstiden..... Allt har sin tid! Oj, vad många år som ingenting i stort sett hände hemma hos mig, när barnen var små.... Prioriteringarna blir annorlunda då. MEN, å andra sidan kan det också vara så att just under småbarnstiden är den tid man är som mest aktiv och gör massooor..... En del klarar det, en del inte..... Det viktigaste är nog att vara lyhörd mot sig själv, sitt förhållande och sin familj. VI är alla olika och gör på olika sätt, men glöm inte att 'Allt har sin tid'......... Du hinner med dina monsterprojekt någon annan gång...... Njut av det lilla, i stället för att se de stora som inte är som du vill... Så har jag försökt göra i alla fall.

    Kram kram
    /Charlotte

    SvaraRadera
  5. Tidsbrist tycker jag man alltid har och våra döttrar är ungdomar! *fniss* Men man får tjuva till sig de där små stunderna och sänka ribban - vilket jag just nu säger till mig själv, varje dag ;)

    Jar har precis träffat en ny trädgårdskompis i området och hon har problem med ryggen och kan inte sitta eller böja sig ned 1 cm! Och hon är trädgårdstok..... Jag kunde inte annat än skratta, när hon berättar hur hon ståendes med hjälp av kratta och spade, flyttade gatustenar för att kanta en rabatt, det där som en annan gör utan större problem, och det fick mig att tänka till lite - för henne tog det flera timmar att flytta en sten......

    Din första bild, är söta vildnävan, en tycker de är ogräs men jag tycker de är söta :)

    Ha det så gott :)

    SvaraRadera
  6. kloka människor! klart jag ska ta det lugnt och hinna njuta också.

    SvaraRadera
  7. Ja... bloggare är ett trevligt och klokt släkte:-)
    Överst ser jag en stinknäva, sött ogräs:-)
    Ha en go midsommarhelg! Hillevi.

    SvaraRadera
  8. stinknäva!
    fult namn på fint ogräs.

    tack.

    SvaraRadera