20100729

att bo på landet.




jag trivs verkligen där vi bor. att tex kunna ta spårvagnen in till stan på 20 minuter. men ändå känns det lite landet. men när man är hemma hos folk som bor lite ännu mer lantligt känns det som att det verkligen är ett alternativ.
iallafall fina sommarkvällar med härligt väder, god mat och trevliga människor.
en gråkall kväll i november med blaskig snö och kompakt mörker utanför fönstret är det kanske inte lika skoj. trots fin utsikt och koja.
eller så är det det? kanske när jag blir äldre... med hela kitet. typ hönor, växthus och potatisland.
detta var i förrgår. nu är vi uppe på rossö. i norra bohuslän. också väldigt lantligt.

härligt!

7 kommentarer:

  1. oj vad jag har blivit beroende av dina vackra bilder:-)

    Tänker vilka underbara familjealbum ni måste ha!

    Allt har sin tid, men jag har inte en sekund ångrat att mina barn fick växa upp på landet ( med lagom stor stad på 20 minuters avstånd).

    SvaraRadera
  2. Jösses vilka vackra bilder!!! Du är verkligen duktig på att fotografera och fånga det som är så svårt att få till med fotografering.

    hälsningar
    Nina

    SvaraRadera
  3. Det ÄR underbart även en kulen kväll i november! Lovar! Vi lämnade ett villakvarter i utkanten av Malmö, när barnen var små och bosatte oss LÅNGT ut på landet, "med hela kitet";) Vi har aldrig ångrat det en sekund. Jag upptäckte saker jag aldrig lagt märke till tidigare, t ex månskuggor, vid fullmåne. Så vackert. Och tystnad så kompakt att den nästan hörs. Så ljuvligt.
    Men allt har sin tid. Kanske längtar vi till stan när vi blir äldre. Det viktiga är att inte fastna i något utan alltid välkomna förändring:)
    Ha det gott, Charlotta

    SvaraRadera
  4. Förstår att du trivs.... Skulle också vilja bo på landet.... någon gång kanske...

    Du tar verkligen magiska bilder...... Vad duktig du är! Det är alltid en fröjd att läsa(se dina inlägg!

    Ser att jag missat några inlägg... Den cerisea daglljan var ultrasnygg.....

    Ha en skön helg!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  5. Helt fantastiska foton!!!!!
    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  6. Ser så vackert ut på dina bilder!
    Att bo på landet ÄR härligt, året om, även om en ljum sommarkväll är behagligare än vinterstormar och snö att skotta som fyker igen lika fort som man flyttat den. Men alla de där fina sakerna, nyanserna man ser och upplever de är helt fantastiska precis som Charlotta skriver.
    ha det bäst!

    SvaraRadera
  7. Dina bilder är underbara! Fantastisk stämning du lyckas fånga med både ljuset och motiven. Det är alltid lika roligt att kika in här. Ha det bra.

    SvaraRadera