20100725

efter regnet börjar kampen.


det har regnat hela dagen idag. rätt skönt faktiskt.
men efter regnet kommer som bruna äcklen.
det är då jag skickar ut mina 500 soldater med järnfosfat som skarp ammunition. dom gör sitt jobb bra och jag slipper bry mig.
jag behöver alltså inte gå omkring och höra kraset av trädgårdssnigelskal under fötterna, eller halka till i något slemmigt. jag behöver inte heller hålla på att böja mig med en plastpåse på handen och plocka sniglar som man plockar hundbajs, samtidigt som det gör ont i höfterna och ryggen med en stor mage som mest är i vägen.
nä, jag skickar ut dom på strategiska platser. där gör dom sitt jobb. samlar ihop FI i en stor påse och morfar iväg dom till ett ställe där det är väldigt, väldigt varmt.
och jag menar inte grekland eller så.

skönt!

7 kommentarer:

  1. Hej!
    Ja upp till kamp.
    Kul bild.
    Fast jag har bläddrat runt lite hos dig och njutit av din fantastiska bilder.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  2. Krig är aldrig kul...fast din beskrivning lockar till skratt ;)))

    SvaraRadera
  3. Gud vilken festlig kampbeskrivning!! Fick ett ordentligt skratt. Hälsn Mimi

    SvaraRadera
  4. Ha, ha vilka bra snigelhjältar du har!
    Sophia

    SvaraRadera
  5. hihi..... bra med hjälp förstår jag...... Usch och fy för de slemmiga invaderarna.... Upp till kamp!

    Kul bild!

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  6. Bra med stödtrupper!!! ;-) Här har det också regnat, men på min vanliga snigelrunda hittade jag endast två sniglar. Men här har det varit extremt torrt. Man undrar, om de sätter in sin attack lite senare, eller om de verkligen decimerats av torkan.
    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  7. usch för dessa äckliga små kryp - på dem bara!

    SvaraRadera