20100706

lunchdaten 2. fortsättningen.

lite bilder igen från trädgårdsföreningen. lovade ju en fortsättning.
nu från utsidan palmhuset. så våldsamt blommigt!
klicka på bilderna!

lila, grönt och rosa.


det var något liknande detta jag ville göra för att barnsäkra vår damm. men vi köpte fel armeringsjärn med för stora rutor.
en veritabel barnfälla hade det blivit. med lagom stora hål att fastna i.


klättra på!


så här kanske jag ska göra med mina fula tujor!?
det är något barrigt under klätterhortensian.


så vackert med ljust limegrönt och ljusrosa rosor mot mattsvart odlingsbänk.

8 kommentarer:

  1. Hallå igen....

    Tyckte jag just var inne på din blogg ikväll.... du är rapp med inläggen...... Sååå fin 'äng' eller vad man ska kalla havet av blommor på översta bilden..... Tänk att få ligga där bland blommorna en hel dag och filosofera...... :-)

    Jag gillar verkligen svart i trädgården så den svarta odlingsbänken med det skira gröna och rosa gör jag vågen för.......

    Sov så gott nu..... och ha en bra dag i morgon!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  2. Hoppas jag hinner se det innan det är över med det lila och rosa där... Såg det förra sommaren, men vill gärna se det med kameran också:-)

    Ha det gott, H.

    SvaraRadera
  3. Härligt snyggt! Klätterhortensian, wow!!! Hälsn Mimi

    SvaraRadera
  4. Den första bilden är ju helt fantastisk. Jag har inte varit där sen lustgårdsåret, men då var rosorna utblommade. Det var ändå läckert med alla salvior... borde dit igen under denna tid!

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder, väldigt snyggt och vilken blomsteräng,wow! Hortensian var otroligt häftig!
    Ha det gott!
    //Margot

    SvaraRadera
  6. VAckert med rosorna och allt det blå..tänk vad man kan göra om man har lite plats...

    SvaraRadera
  7. Tack för de fina bilderna.
    Vi åker till Göteborg nästa vecka. Vad ska vi inte missa? Vi tänke Universeum, Trädgårdsföreningen och så paddan (det har vår 6åring bestämt) Du får gärna ge mig tips.

    Hälsningar
    Nina

    SvaraRadera
  8. Underbart vackert!!
    Ha det gott! /Bea

    SvaraRadera