20100704

rått eller musunge?



hur vet man vad som är vad?
jag skulle gräva ner några trädgårdsnattvioler, då en snabb skugga drog förbi spaden. den var i storlek som en mus eller sork mer än en råttvariant.
en mus eller råttmorsa som tappade sin lilla unge, som fick vara med på en fotosession...
3 cm liten och med ögon som inte ens hade öppnat sig kravlade den runt.
efteråt lade vi ut den i skogen.
hoppas att det inte var en råtta.
hade i och för sig inte kunnat göra någon slags utrotning på den iallafall.
den var så himla gullig.

6 kommentarer:

  1. Hmmm, den ser alltså lite råttlik ut fast den är söt, men jag vet inte, kan säkert lika bra vara en mus.
    Ser så härligt ut i din trädgård i förra inlägget där ni bara är och håller på med vad ni var och en har lust till!
    Sophia

    SvaraRadera
  2. ohhhh.... möss har vi en hel del av på de gamla marker som vårt hus står på. Men jag har faktiskt aldrig sett en musunge förr. Söt var den i alla fall, men helst vill man ju inte ha sådana gäster....

    Ha det gott!
    Charlotte

    SvaraRadera
  3. Hej, vad kul att du börjat följa min blogg (även om den har varit lite tom på sistone, bättring utlovas!). Vi har både yrke och intressen gemensamt - jag måste titta runt hos dig mer vid tillfälle. Men så långt - jag blir också förälskad i Palmhuset via dina bilder! Ha det gott så hörs vi!

    SvaraRadera
  4. Ingen aning vad det kan vara, men söt var den ju....
    Hoppas den hittade sin mamma igen..

    SvaraRadera
  5. fast usch. det var nog en råttbebis...

    SvaraRadera