20100703

reafynd.



på väg hem från jobbet igår efter jag hämtat barnen på dagis tog vi en sväng till handelsträgårn i närheten.
dom hade halva priset på alla växter och krukor.
mycket var urplockat men lite sommarblommor, ett fikonträd och några fina krukor kom jag iallafall hem med!
dom är dåliga på att märka upp sina blommor och jag är dålig på sommarblommor.
men jag vet att jag köpte violverbena, rosenpelargon, nån slags salvia (?)

ja, och fikonträdet, då...

nån som kan identifiera alla?
storasyster bara väver och väver. hon blev så inspirerad av juntan härom dagen.

idag hänger vi i trädgården.

gott!

8 kommentarer:

  1. Gud så ljuvligt vackert och halva priset är alltid halva priset! Vart styr man kosan? Jag har redan fått mitt lyctmäte på lokala plantskolan i Kba, men man är ju alltid öppen för nya intryck ;-)

    SvaraRadera
  2. Underbar bilder. Jag är tyvärr dålig på sommarblommor men det ser ut som riktiga fynd. Ha en bra helg.

    SvaraRadera
  3. Alltså, du måste bo i magasinet Drömhem och trädgård. Det ser bara fööör ljuvligt ut! Var det månne Isakssons som reade...?

    SvaraRadera
  4. Trevliga fynd du gjort, tyvärr är jag också ganska dålig på sommarblommor. Hälsn Mimi

    SvaraRadera
  5. Heej Lotta!

    Håller med Linda ovan: du måste bo i Drömhem och Trädgård..... Viiiilka fina bilder...... Å vilken fin inglasad veranda (?) du har....... Så snyggt med vitt och alla lila-grön/blå detaljer till.........

    Fynd är bara bäst...... En av dina växter är i alla fall Stjärnöga eller Osteospermum. Det är den lila blomman som ser ut som en prästkrage.

    Gillar verkligen din blogg - du har en skön stil och härliga bilder......

    Ha en fin söndag!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  6. Vilken söt liten väverska du har!
    Det är kul att fynda blommor, hoppas fikonträdet blir stort och fullt med fikon...
    kram

    SvaraRadera
  7. tackar!
    jajamen, det är isakssons som har rea. inte mycket kvar dock.

    SvaraRadera