20100714

ros-id?





förvirrad ros som glömt sitt namn och vad hon är för en sort.
jag kan tyvärr inte hjälpa henne, eftersom dom enda rosorna jag känner till är flammentanz, lykkefund och peace....typ.
knopparna är rosa när dom är små, för att sedan förvandlas till vitt. den växer på ett klätterrosliknande sätt, men ska nog föreställa en buske. men liksom slungar ut långa grenar som av tyngden av blommor ligger intill marken, om man inte binder upp den.
den luktar gott, lite gammaldags tant-ros ungefär.
någon som har en aning om vilken sort det är?
hon känner sig något identitetslös, nämligen.

10 kommentarer:

  1. Underbart vacker tycker jag Mme Plantier är. Hon växer även i min rabatt. Hälsn mimi

    SvaraRadera
  2. Aha, ser att du redan fått hjälp med namnet.... Vilken ättefin ros! Den skulle jag gärna ha hos mig!

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  3. Vacker, särskilt knopparna! Men, namnet vet jag inte.
    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  4. Mme (utläses madame) Plantier skulle jag tro utan att vara rosexpert. Jag har den och den ser precis ut som den.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. tack! googlade på rosen. och det kan inte vara något annat. ni klipska människor!
    ann-charlotte: menar att den luktar lite tantparfym/klassiskt rosenvatten.

    SvaraRadera
  6. Hej Lotta!
    Fint i din trädgård, mulligt grönt o blommigt:-)
    Vita rosor, mums!
    Hillevi

    SvaraRadera
  7. Mme Plantier är fin, hon bor här med och är omtyckt.
    Ha det skönt i värmen!
    Sophia

    SvaraRadera
  8. Så vacker rosen är, läckert med de rosa knopparna!
    Ha det gott i sommarvärmen!
    //Margot

    SvaraRadera