20100724

rosendal.








hann med ett besök på rosendals trädgård under dagarna i stockholm. där var det torrt, torrt. det har inte regnat på över en månad i stockholm och det syns.
måste säga att jag inte blev så jätteimponerad av stället.
god mat, visst. men lite papptallrik-känsla och massa folk i långa matköer.
själva trädgården var heller inte det mest imponerande. mycket av det som växte var lite ledset på grund av torkan. men det hade nog inte känns så himla mycket mer spännande om det hade varit grönare...
en fin pelargon hittade jag iallafall i ett av växthusen.
köpte den inte och får hålla utkik efter den här hemma.

p. sidoides. mycket fin!

7 kommentarer:

  1. När jag var där för två veckor sedan så blommade alla rosor samtidigt och det var helt magiskt i deras rosengård. Men nu förstår jag att du blev besviken, torkan har varit hård mot alla trädgårdar och alla rosor har blommat över.

    Jag har fina fina bilder hos mig från alla blommande rosor.

    Hoppas du får en fortsatt trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. Har inte heller varit särskilt imponerad över Rosendal. Men det är en mysig promenad att gå dit för att äta lunch..... Dina bilder är väldigt fina däremot och pelargonen ser riktigt spännande ut!

    Ha det skönt!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Är du där uppe nu:-)
    Så synd att det är lite stäppkänsla över allt nu... men du fick lite fina vyer av en hel del ändå:-)

    Hadet gott! Hillevi

    SvaraRadera
  4. Ser fint ut på dina bilder trots att det inte riktigt levde upp till dina förväntningar. Men i bland är det väl så att ställen man hört massor om inte riktigt är sådär fantastiska som man trodde och sedan andra mindre uppmärksammade ställen överraskar och känns som små pärlor just för att man inte förväntat sig så mkt.
    Har P sidoides, den är söt och mycket tacksam, blommorna är små, små och oändligt fina i sin enkelhet.
    kram!
    Sophia

    SvaraRadera
  5. var där i måndags, å blev besviken jag med, långt i från lika trevligt som när Lars var där

    SvaraRadera
  6. Snygga bilder dock!

    Jag har en sidoides, om du påminner mig inför nästa junta kan du få en stickling!

    SvaraRadera
  7. Håller med, nog märktes det att det varit torrare i Stockholm än här nere i Götet när jag var där förra veckan. På Rosendal har jag inte varit på många år och det beror nog mest på att det alltid är så himla mycket folk där jämnt.

    SvaraRadera