20100727

work in progress.



det går sakteliga framåt på framsidan. vi har en bit gräsmatta, med stenkant runt. vi har en ny fin trappa ner till garaget som min far var här och hjälpte oss med.
det är fint med gammal knagglig gnejs som ska tillbaka på plats. men svårt att få till det eftersom stenarna kan vara tio centimeter höga på ena sidan och fem på andra.
jag kollar mest på. och kommer med irriterande kommentarer. kan inte göra så mycket i mitt tillstånd.
han fixar när tid finns, det finns inte jättemycket... men någon gång blir det säkert färdigt.
sedan ska husgrunden putsas, nedfarten asfalteras/stenläggas, stupröret på plats, trappan renoveras, slänten ska ha något slags nedre stopp/stenkant, fyllas med jord och planteras på.
men vi tar det lilla lugna.
det är ju semester!

det är nåt speciellt med killar i arbetshandskar och blåbyxor!


i våras såg det ut så här....

3 kommentarer:

  1. Vilket jättejobb!! ..och vad fint det kommer att bli. Jag älskar såna oregelbundna stenytor. (Men jag hade inte velat lägga dem, hade gjort som du och bidragit med goda råd och uppmuntran vid sidan av :-)

    SvaraRadera
  2. Hu...lägga sten är tungt...och ett riktigt pusslande...men fint blir det ;)

    SvaraRadera
  3. Men var är all jorden? Han jobbar i alla fall bra din L.

    SvaraRadera