20100805

mer plats!



jag har ju faktiskt åstadkommit lite förändring. jag har klippt och sågat och L har burit bort lass med tujaris. det ser inte så mycket ur för världen ännu, men det kanske blir?
jag fick några stora plantor hög, rosa astilbe av litet hus som fick plats i skuggan. sen har jag med ännu mer bär och grävhjälp delat och flyttat tre olika sorters funkior som får växa till sig där i skuggan. några lägre ljusrosa astilbe fick också plats och en nyinköpt klätterros. en ljusrosa new dawn ska få klättra i tujan. det blir nog fint med ljusrosa mot det mörkt gröna.
i den andra tujan i samma rabatt växer en förskrämd, lila jackmani. man måste verklige titta noga för att se den. ska komplettera upp med något med och ljusare. på handelsträdgården skulle dom få in massa nya klematis om några veckor så jag får vänta och se vad som kommer in,
nåt lite ljusare blir nog fint.
och senblommande. det finns så mycket i min trädgård som blommar på vår och försommar, så nu känns det nästan lite tråkigt...

1 kommentar:

  1. Ooo så inspirerad jag blir. Kan jag dela mina funkior nu? Hade jag inte haft 2 resor till återvinningen inplanerat så hade jag satt spaden i jorden - NU!

    SvaraRadera