20100815

nåt har liksom kommit emellan.


idag märktes det tydligt.
något begränsar mig nu.
i och för sig är det vidvinkel på kameran, så något överdimensionerad är kanske magen.
men inte mycket känns det som.
det var för varmt att vara ute, det blev för jobbigt att böja sig ner och klippa av dom överblommade lavendelblommarna. blä.
nu ska jag sätta mig ner och kolla in mitt värsta ogräs, åkervindan som växer så det knakar. (men faktiskt har riktigt fina blommor!)
sen ska jag kolla på när L fixar det som är mest nödvändigt.
sen ska jag inte göra så mycket mer.
kanske lite planering, och om jag känner mig stark, något litet, litet...
idag gjorde L något alldeles nödvändigt som jag kollade på förresten.
vi har ju en damm i trädgården. med en liten pump med lite sorlande vatten så att det inte står stilla. vi kan verkligen inget om dammar och skötseln av dom. men idag lyckades vi rensa filtret till pumpen som stannade i förrgår. L plaskade omkring i näckrosorna och jag kom med glada tillrop, och nu porlar det som aldrig förr!
vi har haft lite ågren för det.
men det var inte alls så svårt!

7 kommentarer:

  1. Oj kommer i håg känslan, man kan liksom inte var på något sätt men det är väl för att man ska vilja att bebisen kommer ut!
    Låter fint med porlande vatten i värmen.
    kram!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig mage! Men förstår att det kan va jobbigt nu i slutet och framförallt i värmen...själv har jag bara varit höggravid på vintern, och minns att jag var rätt varm då med...
    Åkervinda ja, de finns ju överrallt, jag blir tokig på dessa ogräs!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Men, vilken härlig bild....

    Säger som Sophia: kommer ihåg känslan...... Speciellt med första barnet då jag svällde rejält och ökade 30 kilo i vikt (en hel del var förvisso vätska som 'rann' ur mig de två veckorna efter förlossningen)... Men då kände jag att det var 'något' som begränsade mig helt klart....

    När är det du ska föda? Såå spännande.......

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  4. Underbar bild! Även jag kommer ihåg den där känslan av att man bara 'rullade fram' och lyckades bara böja sig med stor möda. Jag hade dock en massa vinterkläder på mig.
    Ha det så bra.

    SvaraRadera
  5. Härlig bild.
    Och härligt att bara vara tjock och få lov att njuta av det ;))))iallagfall gjorde jag det, alla fyra gångerna ;)

    SvaraRadera
  6. Charlotte: i mitten av sept är det dags...

    SvaraRadera
  7. Ojsan, ojsan! Så härligt med en jättemage på din bild:-) Såna där bilder skulle man ju tagit på sig själv. Vad det är underbart med digitalkamera:-D

    Ha en skön "lätt" vecka! Hillevi

    SvaraRadera