20100804

rufsigt.




åh, vad jag gillar rufsiga rabatter, har jag kommit på.
den gräsliga är riktigt fin nu.
och titta m, rosenskäran som kommer från fröna jag fick, blommar nu.
jag satte även höstvädd och trädgårdsnattviol (från frö) i samma rabatt . men dom blommar nog inte förrän nästa år. för att boosta lite och få lite mer rufs till den rabatten med så har jag kompletterat med några färdiga plantor höstvädd och en för mig okänd fining.
gaura, sommarljus.
ni ser lite av den på sista bilden.
den ska kunna övervintra, men är inte så jättehärdig.
vi får väl se.

9 kommentarer:

  1. visst är det härligt när man har så många gräs och växter i rabatten att dom sköter ogräset själva;)

    SvaraRadera
  2. Rufsigt - men jättesnyggt!
    /Ruben

    SvaraRadera
  3. "Rufsiga rabatter"; det er helt etter mitt hjerte... en bit natur som ser ut som... ja, natur! Fantastiske fotografier :)

    Deilig August!

    SvaraRadera
  4. Urläckert! Gillar också rufsiga rabatter.... Underbart med de cerise färgklickarna....

    De där växtstöden av armeringsmatta störtgillar jag... De finns så mycket fint man kan göra med såna... Gillar den fyrkantiga formen också....

    Ha det gott!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  5. Håller med alla andra ovan! Ursnyggt!
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  6. Så bra att fröna tog sig. Insåg precis att jag har ett rosenskära-fritt år – SKANDAL!

    SvaraRadera
  7. Härligt med rufsiga rabatter!
    Två av mina sommarljus har övervintrat och börjar snart blomma!
    Ha det gott!
    //Margot

    SvaraRadera