20110128

tantvarning.



fanken.
det är verkligen pensionärsaktigt att stå med kikare och titta ut genom köksfönstret på småfåglarna.
det är sånt man kommer på sig själv att göra som föräldraledig.
och tycker det är en av dagens höjdpunkter när domherrarna kommer!
och att köpa speciella äpplen till koltrasten och stå och mixa frön i uterummet för att sen halka ut i trädgården och utfodra dom.
har en ekorren som snor åt sig en och annan jordnöt också.
men det är ok.
hellre det än råttan.
och rödhaken. den är ju nästan tam.
eller så är den så frusen och hungrig så den inte orkar flytta på sig.

8 kommentarer:

  1. En pippi med glimten i ögat!! Fantastiskt att få se på dina fina bilder, för i verkligheten lär jag inte få se fåglarna här på tomten.
    Trevlig helg och glöm inte käppen när du går ut! ;.-)!
    /Ruben

    SvaraRadera
  2. Det är inte tantvarning på att ta fina bilder iallafall......

    SvaraRadera
  3. Äh då är jag ox-å tant..fast det tycker min 15 årige son, men det är alla över 30..fina bilder!

    SvaraRadera
  4. Välkommen i gänget! Själv blev jag tant förra våren när jag stod bakom gardinen och spanade på en rödhake som jag tyckte var lite underlig....och i år har jag varit väldigt nära att köpa broddar...det går fort utför.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Men vad roligt emd ett inlägg från dig!

    Haha, jaså är det tantvarning det :-). Fina bilder iallafall.

    Ha en bra helg!

    Kram M

    SvaraRadera
  6. Men så fina bilder du lyckats ta!!! Hur gör du??? Jag försöker och försöker... men inte med någon större framgång... å så på typ talgoxar.... inte såna skönheter som du har :-)

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  7. Vilket trevligt sällskap du har på dagarna.

    Kika på! :)

    Ha en fin söndag,
    Rebecca

    SvaraRadera
  8. Ja... vad ska man säga? Tanten är tillbaks! Nu i var mans hem:-)

    Kul att se dig här igen! varmkram Hillevi

    SvaraRadera