20110221

det suger i såtarmen!



vad äckligt det lät då.
men vad jag inte kan låta bli att göra samma misstag som förra året.
då jag "försådde" mig.
jag har en del fröer hemma som jag köpt bland annat på tradera och på lite olika ställen.
nu har jag suttit och beställt från impecta igen.
hur ska jag få plats?
bl a en svår en. kommer antagligen inte bli något, men porslinsanemonen är ju så löjligt vacker.
och kolla in zinnia elegans nedan. visst är det snyggt med del limegrön-rosa!
bilder från impecta

6 kommentarer:

  1. Ja, zinnian måste du i alla fall så!!!! Så vacker.
    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  2. Ja vilken ljuvlig färgkombination ....
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  3. Menar du att man kan förså sig? ;-)

    Ja den där porslinsanemonen är så vacker, men jag är en fegis. Litar inte på att jag får till det så snåljåpen tog över. Och så kan jag ju se om det lycjkades för alla er andra där ute i cybervärlden som är lite modigare alternativt duktigare.

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Jag har precis gjort samma sak. Vissa fröer börjar jag med redan nu, t ex Dahlior, sen försöker jag nog att sprida ut det lite mer än förra året. Idag fick jag hem 12 nya fröpåsar fr Impecta och snart kommer ett antal fr Odla...
    Blev det något av riddarsporren du fick förra året?

    SvaraRadera
  5. Jag vet vad du menar!! Jag trodde jag var färdigköpt för länge sen men jag vill bara ha mer och mer, som t.ex zinnian (anemonen har jag redan köpt.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Åh, jag gör samma sak. Hittade också den där porslinsanemonen och tänkte att … man kan ju alltid prova. Tänkte isåfall sätta den ihop med dom vanliga höstanemonerna. Jag har tyvärr inget svalt uterum så vi får se hur det går.

    SvaraRadera