20110319

att beskära eller icke beskära, det är frågan.


min summersnow är fantastisk på sommaren. ett helt äppelträd har den tagit i besittning.
jag går och funderar på vad som ska beskäras eller inte nu på vårvintern.

just nu ser den helt galen ut. som ett gigantiskt skatbo i hela trädet.
kolla in!


egentligen tillhör den beskärningsgrupp 3. det innebär att den ska beskäras helt ner.
men det vette sjutton. inte kan man väl ta bort detta fina?
och att se vad som är dött och inte är ju nästan helt omöjligt.

hur hade ni gjort?

1 kommentar:

  1. Huga, det var ett styvt projekt. Jag hade nog tänkt (eftersom jag har tidsbrist) att vi får se hur den blir i år, ser det för jäkligt ut får jag ta tag i det nästa vår! Jag har en kaprifol som är rena trasselsuddet, om jag klipper av där nere är det supersvårt att få ner rankorna, de har verkligen växt fast i sina krumelurer. Det är nog bäst att börja högt uppe och klippa neråt. Hm, undrar om man skulle ge sig på det i år?

    SvaraRadera