20110318

dahliarapport.

nanna frågade i inlägget innan hur det går med dahliorna.
det är exakt en vecka sedan vi sådde.
och ute är det exakt samma snökaos i dag igen.
när kommer våren?

fyra sorter sådde vi förra fredagen.
dahlia fantasia växer så det knakar. dom är redo för omskolning.
bredvid står pompon lilliput och växer som namnet- smått och pluttigt.


dahlia collarette dandy har också fått fart. mörkare blad och knubbigast.


sommardahlia redskin sådde jag också. dom kommer också fint.
bredvid till vänster några lilliputtar till.


myskmalvan som jag sådde en vecka innan kommer fint. likaså aklejan nora barlow.
blåklockarna har jag inte sett ett spår av... ännu.
den som väntar får se.

ska nog peta ner några fler frön idag.

5 kommentarer:

  1. Oj, så det gror hos dig - härligt!
    Själv sådde jag Sommardhalior också ett år och det lyckades fint :)
    Lycka till med dina sådder!
    Må gott! /Bea

    SvaraRadera
  2. Så kul...
    Själv sår jag typ ingenting....inne.
    Håller mig till friland.
    Ha det bra ;)

    SvaraRadera
  3. Åh vad kul att se att det har gått så fort! Jag sådde mina frön igår och provade på mig en dahia blandning. Vi får väl se hur det går med den biten :P Första gången, men det är det ju med allt någon gång!
    Har lite sol här nere i Lund idag och plusgrader. Försöker skicka upp lite till er :)

    SvaraRadera
  4. Det är så kul när det gror. Sådde dahlior ungefär samtidigt som dig och mina grodde också så där snabbt, tror på kanske 4 dagar. Kul, kul, kul.........

    Ha en fin söndag!
    kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  5. Oj vad det spirar hos dig! Det kommer att bli otroligt vackert i sommar.
    Kram

    SvaraRadera