20110302

uppåhoppa!



snart ska dom väckas. mårbackorna som inte ville gå och lägga sig, utan bara fortsatte att blomma.
uterummet är ett perfekt ställe att tillbringa vintern på. med ett extra element har det varit 5-10 grader där.
och ljust. så citronen, oliven och apelsinen och fikonen trivs. men jag undrar om alla citronerna kommer att hämta sig. dom ser lite halvtorra ut.
sen så undrar jag om jag ska slå ihop mina bloggar? fast nu kommer säsongen då det ju bli en del trädgårdsnörderi. det kanske är bra att ha ett ställe där man kan vara inriktad på ett specialintresse?
så det får nog vara som det är. och detta inlägget passar ju på båda ställena... så det är väl bara att copy-paste då...







5 kommentarer:

  1. Så fint med en massa Mårbacka! Trist att din citron är lite ledsen...

    Mitt råd är att försöka höja luftfuktigheten, sätt en skål med vatten direkt under den. Likadant så duscha försiktigt med ljummet vatten varje dag...

    Kramar Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker konst pelargonerna har i sin vinterboning!

    Go´kväll,
    Rebecca

    SvaraRadera
  3. Så läckert inlägg! Bilderna är helt fantastiska och kompletterar varandra så bra!!! Närbilden på olivträdet är... ja, nu tog orden slut ... vad säger man om det som är MER än fantastiskt? Superoptimopsispopipangfenomenalis (eller något i den stilen), kanske? ;-)
    Ha deg gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  4. Håller med Ruben, himla fint!

    SvaraRadera
  5. Håller med föregående, vilka bilder...och vilket uterum!!! Sååå vackert.

    SvaraRadera