20110311

ute yr snön. inne sår vi dahlior. HA!


fyra sorters dahlior blev det. inspirerad av bilden med dahlior på svart sammet.
vettesjutton hur jag ska få plats i fönstren så småningom.
jag får göra som förra året. flytta ut allt i uterummet på dagarna och ta in plantorna på kvällen.
ett himla curlande.
men det är så skoj!
man blir så glad av dom första små, späda, gröna bladen när dom syns!


jag får hjälp. storasyster skriver av blompåsarna i rätt typsnitt till och med!
det är en dotter till en AD det!


ute blev det plötsligt vinter.


vad bryr vi oss om det!?

6 kommentarer:

  1. Så där knasigt väder var det här med idag, snö och faktiskt åska. Dahlior från frö låter kul, vilken dahliaskog du kommer att få. Duktiga storasystern som skriver så fina bokstäver. Hoppas du mår bättre!! kram

    SvaraRadera
  2. Heja! Jag ska också så mina Dahlior när jag kommer hem till Gbg igen. Imorgon ska jag se om jag kan jaga fram några nya sorter här i London! Det ser trist ut med all snö hemma! :(

    SvaraRadera
  3. Ojdå, det blev fel. Det är ju jag, Jo som kommenterar...

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Trevlig sysselsättning med frösådder, gullig hjälpreda har du också.
    Även jag har frösådd av Dahlior på G, gillar allt som har med frö att göra.
    Önskar dig en trevlig avslutning på helgen!

    SvaraRadera
  5. Så trevligt ni har det med sådder och allt. Så duktig hon år på att skriva skyltar din dotter...... prydligare än prydligast...... Hihi..... tycker ni nonchalerar vädrets makter väldigt bra ;-)

    kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  6. Vilken söt liten skyltassistent!

    Go´kväll,
    Rebecca

    SvaraRadera