20110403

ut igen.

så härligt att kvällarna blir ljusare och vädret varmare.
har fixat i trädgården en timme här och en timme där.
då man får tid...
hängsälgen är stubbad, likaså den japanska pilen som också står vid muren.
hängsälgen hade haft en tuff vinter, många grenar var döda så det blev en rejäl nedskärning.
den japanska pilen fick möta samma öde. tror att den kommer må bra av det.
så syns den snygga muren och murgrönan bättre också!



skatboet har reducerats.
jag tror inte summersnowen kommer bli lika fin i år. men det får man väl ta...
det var verkligen nödvändigt.
nu ser man att det finns ett äppelträd under.



gödsel i rabatterna.
jag kör med hederligt kogödsel. inga konstigheter.



spisen har rasat mer under vintern. L tog sig en sittpaus på den i höstas. då rök dom första stenarna. vintern och kylan har tagit fler. det blir till att gjuta och mura vid tillfälle.
hoppas att vi kan få den hel igen.



tjejerna hänger med mig ute. det är en så himla bra lekträdgård. dom grejar och klättrar och fixar och donar.
lekstugan är skola, tujorna är "skogen", under ormhasseln har någon flyttat in...



...och där byggt ett fint bo av mossa med en gammal tulpan från komposten och ett murgrönelöv som pynt.



längtar ut för att fortsätta...

10 kommentarer:

  1. Din trädgård ser ut att vara så himla fin och mysig. Jag ser fram emot bilder när det grönskar. Vår trädgård är som ett oskrivet blad med stora tomma ytor men vi ska försöka göra den fin och lummig.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj vad du hunnit med mycket redan! Jag kände på jorden igår och efter en decimeter var det hårt. Men lite beskärning och koskit skulle man ju kunna ägna sig åt...

    SvaraRadera
  3. PS. Vad duktiga dina tjejer är på att hitta på lekar!

    SvaraRadera
  4. Så ombonat du har det! roligt att få se hur det ter sig längre fram på säsongen!

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  5. Det är så himla mysigt att man kan ha en skog i trädgården och olika ställen att flytta in i.
    Vilken mysig spis. Hoppas den går att laga...
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  6. Viken helt enorm ormhassel.
    Har aldrig sett något liknande
    i hela mitt trädgårdsliv.
    Lyckliga du som har en sådan
    fin skuptur i din trädgård.

    SvaraRadera
  7. Visst är det bar helt underbart att få tillbaka ute, det är som att få ytterligare ett jättestort rum, plötsligt fattar jag varför vi bor här, det råkar jag liksom glömma varje vinter när jag kört fast i snön och burit ved i långa banor i månadsvis...

    SvaraRadera
  8. Vilken underbar trädgård du har...en lekstuga för alla åldrar kan jag tänka mig.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Vilken praktfull ormhassel!!
    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  10. Jag älskar att trädgården ser det ut som en trädgård från en gotisk film eller en Tim Burton film, det är häftigt!

    SvaraRadera