20110510

i trädgården just nu. doftchock!


olovonen blommar just nu.
jag har tre doftolvon som bara vräker ut väldoft just nu, ett parkolvon (det stora på berget på bilden ovan) som faktiskt luktar kattpiss eller kanske offentlig toalett, ett "vanligt" olvon som inte blommar ännu, och en snöbollsbuske (som tydligen också är en olvonsort).
fina är dom och man blir nästan yr av doften.


den japanska lönnen är som finast nu. fortfarande sådär limegrön.


och jag måste säga att jag är rätt nöjd med kombon kaukasisk förgätmigej, rödbladig alunrot, granit och lönn.


ormögan är också fin mot muren.


nu börjar det mulla till sig.


och silverpäronen blommar galet mycket.


sämre blogghörna kan man ha. nu ikväll även med doft!

6 kommentarer:

  1. Kom på mig själv med att sitta och nicka och humma jaaa till varje bild du visar. När jag kom till kombon med alunrot, lönn mm så sa jag jaa absolut toppen!, jättefint. Jag är allt lite avis på dina fina berghällar - har alltid varit svag berghällar...

    I ditt förra inlägg undrade du om de två nedersta växterna och nr 1 ser ut som kattfot men den andra har jag inte en susning om. Kattfoten är en torrmarksväxt... om det nu är en kattfot villsäga?

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  2. Offentlig toalett...??
    Vad fint det är med de naturliga bergen...det ser lite vilt ut...(förväxla inte med förvildat ;))
    Och din blogghörna är svårslagbar....'Ha det bra ;)

    SvaraRadera
  3. Oj, vad det prunkar hos dig! Sommarkänsla.

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  4. En kombinerad trädgårds-/doftblogg hade inte varit helt fel!

    Funderar på snöbollsbuske här hemma. det finns ju så mycket "vill ha"....

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  5. Vackert!!! Kombinationen var klockren och blogghörnan kan väl knappast bli så mycket bättre.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Gillar din kombo skarpt!

    SvaraRadera