20110506

lisebergsbunkrat.


idag var jag på lisebergs trädgårdsdagar.
kallt som bara den. men fint som vanligt.
letade efter ringblomsalva till mina fula, fula fingrar.
vad använder ni till era trädgårdshänder?
jag ser ungefär ut som min farfar (som var trädgårdsmästare) om händerna.
tjusig manikurerade händer lär det inte bli för mig när jag ska på bröllop om några veckor...
köpte lite av varje idag.
lite skojigt var slingerstormhatt (Aconitum hemsleyanum 'Red Wine') som jag köpte av peter korn. två små gråslöjor (tror jag dom heter) gypsophilia cerastiodes pink är deras namn på lappen, blev det också därifrån.
pärlmalört
murbinka
batat
kapaster
vattenhyacint
jätteverbena
chokladblomma
och två små vildpelargoner blev det också...


...p.shannon. kolla blomman. vad fin!


deer wood lavendel lad.
den luktar ren tvätt tycker jag. och har vackra små lila blommor.
dom blir finfina kompisar till mina p.sidoides och p.fragrans (muskotpelargon) som dom som bäst sätter i sig på trädgårdsfredag just nu.

3 kommentarer:

  1. Ja, pelargoner verkar ju vara rena delikatesser - i alla fall enligt Tareq. Kanske värt att prova...???

    Vilka fina bilder du tar...

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  2. Vilka fina köp du gjort. Visst var det kallt idag!!! Var också på Liseberg idag. Jobbar i en monter där. Ringblomssalva är bra, fick en sån burk av min svärmor. Annars är min favorit hela Garderners-serien från Crabtree & Evelyn.

    Vad fina bilder du tar.

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  3. Vilken shoppingrunda du verkar ha varit på!
    Vår bil är kinkig så vi vågar inte riktigt köra till rucklet denna helgen. Det blir Liseberg istället, hoppas att jag hittar lika mycket fint som du har gjort!

    SvaraRadera