20110526

på utsatt tid.


nu åkte dom ut. mina egna frösådda dahlior.
där, i den gröna gyttret under det lilla äppleträdet står några av dom.

30-40 cm stora var dom flesta som jag behållit och flera blomknoppar.
här haft avhärdning i några veckor och attans vad känsliga dom små liven är.
"oh, en vindpust! aarrgghhh! lite sol!"
men ut åkte dom nu. till sniglarna. hoppas dom är så stora att sniglarna dör av mättnad innan dom hunnit så långt.


har blandat sorterna och märkningarna har åkt bort på de flesta, så det blir spännande att se vad det blir.


var så trött på allt som stod i växthuset (uterummet) så jag pluttade ut lite random växter här och där. här i en av odlingsrutorna på den upphöjda delen - en mycket välkomponerad och genomtänkt (ja, det var ironi) rabatt med dahlior, murbinkor, krasse och helt otippat en squasch i framkant. i bakgrunden växer allium och senare kommer stockrosor.

det blir spännande att se hur detta kommer att utveckla sig.

by the way.
nedan en bild på en helt vanlig dag i trädgården. i förrgår när jag planterat som bäst...
jag har även satt ut alla aklejor, malvor, rosenskäror, zinnior, digitalis, purpurvindor, nästan alla krasse och luktärter och sommarlövkojor... puh!

2 kommentarer:

  1. Hihi.. åh vad skönt att få se en vanlig trädgård på bild :) Så ser det typ ut hos mig med - undantag leksaker - men överallt har jag prylar just nu, krukor för omskolning och utplantering m.m. men det är ett härligt stök :)
    Underbart bord du fyndat!!!! Älskar träkänslan :)
    Ha det bäst :)

    SvaraRadera
  2. Lite random gardening är aldrig fel. det blir säkert hur fint som helst.

    Tycker Åsa

    SvaraRadera