20110517

trädgårdsvisning.

så kom den då. den där dagen.
i mars, när linda föreslog att jag skulle vara med så tyckte jag att jomenvisst, varför inte!?
det kanske kommer en fem-tio stycken som man kan snacka lite trädgård med. alltid skoj.
det kom över fyrtio personer.
så himla skoj! en massa frågor och beröm.
en riktig ego-boost.
tack!

jag var lite orolig hur alla skulle få plats. det är ju inte jättestort.
men det strosades omkring lite här och var.


sen gick vi vidare.
hit.
en tjej som blev med hus och trädgård i december. huset är ett gammalt kronotorp och trädgården är en stupbrant berg och skogsslänt upp på åsen där mitt hus ligger på andra sidan.


fantasiskt med människor som ser möjligheter där andra kanske skulle sett svårigheter.


där, långt nere är huset. och då har vi bara klättrat en liten bit.


sedan fikades det på bakgården.
ett mysigt ställe i mina krokar.


på förmiddagen fick jag plötsligt akututryckning av linda som kom och hjälpte mig att få fint i kryddträdgården.
jag hade alla barnen hemma och då kan det vara svårt att få tid över.
hon kom även med den här fina.
en gyllenlack, eller lackviol.
så snygg mot alunroten lady marmalade.


sen om man har riktig tur får man även en pelargon som man kan käka upp!
och fint inslaget också!

tack alla som kom och tittade. det var skoj!

3 kommentarer:

  1. Tack för att du vågade, det var väldigt uppskattat! Gyllenlack är tydligen tvåårig, så hoppas den fröar av sig. Den var riktigt stilig tillsammans med alunrötterna!

    SvaraRadera
  2. Men vad roligt med trädgårdsvisning, skulle nog inte ha vågat själv. Ha en fin dag/Gela

    SvaraRadera
  3. Oj, 40 personer, det var många!!!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera