20110601

i gullregnets månad.

1juni.
gullregnet är inte riktigt i sitt esse ännu, men jag tänkte att jag skulle ta en bild så här första dagen i första sommarmånaden.
förra året kom blomningen av sig.
i år är det fullt av blomhängen. så det är bara att vänta och se.

jag har grävt bort lite gräsmatta i "hörnet" och satt en pion (bowl of beauty) där. det är något som fattas och jag verkligen vill ha. så småningom kommer nog mer av gräsmattan få stryka på foten...

just nu är den lite ensam. några egenfrösådda malvor har fått rycka in som sällskap.
har lite planer på kantnepeta och något vitt rufsigt ihop med dom.



den gulbladiga spirean som jag klippte ner längs fotknölarna i våras gör sitt bästa för att matcha.

och om man lyssnar riktigt noga hör man knapret från sniglarna som sätter i sig dahliorna för fulla muggar.
ikväll eller i morgon ska dom upp ur rabatten igen - och ner i krukor.
det funkar inte riktigt. synd, men det var som jag trodde. snäckorna är lika jäkliga som mördarsniglarna...

4 kommentarer:

  1. Du fortsätter att jobba på! Ditt gullregn är bara för vackert! Min blommar också nu, men jag har tagit ner en stam, så det är inte lika mycket längre. Å andra sidan blir kronan lite större för varje år. FY vad trist med dahliorna :-(

    SvaraRadera
  2. Fint gullregn! men så tråkigt att snäckorna käkar upp dina dahlior...fast det är ju fint i krukor också!

    Ha en skön helg, kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  3. Så fantastikst vackert Gullregn!
    Ett sådant kan jag bara drömma om i min trädgård.
    usch och fy för snäckor/sniglar och annat otyg som äter upp växterna.
    Önskar dig en härlig långhelg!

    SvaraRadera
  4. Vad ska man ha en gräsmatta till egentligen.......när man kan ha så mycket annat kul?
    Gullregnet är jättevackert.
    Ha en skön helg :)

    SvaraRadera