20110623

mina frösådda dahlior.


där satt vi och petade ner små, små frön i jorden. och se så fint det blev!
via rabatterna där dom nästan blev uppätna av sniglar allihop.
ni står dom bland annat vid trappen i krukor. många dahlior gav jag bort som småplantor.
hoppas dom har tagit sig lika bra.


här är några av dom jag behöll. det skojiga är att man inte riktigt vet hur dom kommer att bli och att form och färg varierar så på alla.
favoriten är nog fantasia. den rosa och den röda med smalare liksom spretiga kronblad.


man blir lite glad av massa färger intill den vitmålade husgrunden.




som en extrarabatt.


nu väntar jag bara på att krassen och luktärten ska börja blomma.

tänk vilken blomchock!

5 kommentarer:

  1. Du...det var nog meningen att de skulle krukas upp och få stå mot den vita grunden... bra jobbat sniglarna ;-). skämt åsido - det är ju superfräsigt med de alla olika i både blom-form och färg och där de nu står på parad kan du ju verkligen se alla variationerna.

    Önskar dig en trevlig midsommar,
    kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  2. Sniglarna har gått hårt åt dahlian som jag fick av dig, men den överlever nog. Den har en stor svällande knopp som borde slå ut när som helst! Fantasia it is! :-)

    SvaraRadera
  3. Väldigt tjusigt! Den lite spretiga var söt!
    Våra har inte börjat blomma ännu, de är ju lite efter. De är väldigt frodiga dock, trots att de står så tätt.
    Glad midsommar!

    SvaraRadera
  4. Oj, vilka massa olika sorter! Superfina!

    SvaraRadera
  5. Så läckra de blev!.. och de gör sig verkligen fint tillsammans längs med husgrunden.
    Kram

    SvaraRadera