20110628

vilt och vackert?


när man inte hinner rensa ogräs eller fixa så kan den här bilden vara bra att titta på.
från detta stället.
se vad fint!
och vilt.
och oordnat.
och gud så svårt att få det så...

mina "vildaste" delar av trädgården är mest delar som inte hinns med.


som till exempel spisen som inte har hunnits lagas.
murrevan har tagit grillkorvens plats och hinken med margeriter har stått där sedan i våras och bara blommar och blommar.


skuggrabatten är ett enda virrvarr och sedumen klättrar som den vill på stenarna.


vad är det där?
jo, en lekstuga. den är grå.
och finns någonstans där under vildvinet...

och förresten.
visst är bar jord det fulaste som finns? jag läste någonstans att någon försökte efterlikna naturen i sin trädgård.
det tycker jag både låter - och ser bra ut!

8 kommentarer:

  1. Den vackra trappan får du tassa försiktigt i!!!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  2. ruben: jag önskar att det var min trappa men dessvärre...

    SvaraRadera
  3. Visst är trappan vacker, men dina egna vildvuxna hörn är nog minst lika vackra :) Jag är vansinnigt förtjust i murreva och nu äntligen börjar den lite ta sig. Men sådana där vackra ställen har jag långt till! /Mimi

    SvaraRadera
  4. Jag tycker det är spännande när växterna själv får bestämma. Jag tycker dina vilda delar är fina att titta på. När naturen får bestämma hos mig blir det mest våtnarv, åkervida, kvickrot och kirskål. Och så den där röda oxalisen som effektivt täcker in all bar jord (och sätter sig i grusgångar, skrymslen och vrår). Den där trappen var ju som en dröm!

    SvaraRadera
  5. Det vilda kan vara fantastiskt vackert, både trappan du visar och från dina ställen hemma. Lekstugan liksom bara blir en del av den gröna omgivningen. Tjusigt!

    Tycker Åsa

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Så underbart fint med det vilda och vackra... och så roligt att hitta en likasinnad trädgårdsfantast:)....har också börjat ta in lite av min trädgård i bloggen http://agnetaborjessonpihl.wordpress.com/

    SvaraRadera
  7. Jag tycker om lite vildvuxna trädgårdar. Det passar min personlighet, tror jag. Lite slarvig och vildvuxen... Lekstugan ser spännande ut därunder vildvinet.

    SvaraRadera
  8. Bar jord vill jag inte ha....men gärna en sån fin trappa :))
    Ha det bra ;)

    SvaraRadera