20110825

läs inte detta.


om ni vet med er att ni har en fallenhet för avundsjuka.
det är helt sjukt detta...
...men jag gick och vann! jag skickade in lite bilder i en trädgårdsfototävling och jag kom på andra plats.
och vet ni.
nu har jag ett presentkort på 10.000, tio tusen, TIOTUSEN svenska kronor att shoppa upp på trädgårdsartiklar och växter.
det känns helt overkligt.
det första jag gjorde var att ringa och avbeställa lökarna jag beställt på odla.

vad hade ni gjort och köpt för tiotusen kronor?
inga växthus eller feta gräsklippare nu bara...

19 kommentarer:

  1. Jag kan glädjas åt andras framgång och säger stort Grattis!! Himla roligt!
    Tja, vad hade jag gjort, jag hade nog lagt snyggare sten vid vår framsida och även snyggare gångar inne i trädgården, sen ett par till lite dyrare träd, typ praktmagnolia och silverpäron i stora exemplar. Nån dyr pionsort förstås!

    SvaraRadera
  2. Helt fantastiskt!! Stort GRATTIS till vinsten!! Tänk så mycket fint du kan köpa för de pengarna:) Förstår att du vann för dina bilder är jättefina!!

    SvaraRadera
  3. Wow så underbart. Stort GRATTIS! Oj, vad skulle jag gjort? Något träd, stenläggning på framsidan, buskar till baksidan (modell större...) Tja, börjar man drömma så tickar pengarna snabbt på! Men du har ju verkligen 10000 pix att shoppa för. Häftigt...

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  4. grattis!

    jag hade köpt rosor, uppstammade bärbuskar ett rejält spaljerat päron eller äppleträd, rosenbågar, lite sten och sen hade det nog pengarna tagit slut.

    SvaraRadera
  5. Men så roligt :=)
    Stort GRATTIS!
    Vet faktiskt inte vad jag gjort för pengarna... skulle nog behöva fundera både en och två gånger först.
    Önskar dig en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  6. Grattis! Jag hade köpt någon som lade en snygg rund uteplats i gatsten, en stor katsura och om inte pengarna varit slut då hade jag köpt riktigt bra spade och såg.

    SvaraRadera
  7. Oj, vad roligt, grattis!
    Jag hade nog köpt sten och satsat på en ordentlig uppstrukturering av trädgården. Nu har ju du en trädgård som är väldigt fin och organiserad, så jag vet nog inte vad jag hade gjort om jag var du. :)
    Men tiotusen hade varit välkommet här i Borås, så liiite avis är jag allt... ;)

    SvaraRadera
  8. Grattis till den fina, stora vinsten och credden för att du tar så himla bra bilder måste varit kul. Alltid roligt när andra gillar det man pysslar med...

    Jag hade nog satsat en del pengar på stora vackra terrakottakrukor och urnor...

    Kul rubrik idag, hihi. Vem tror du INTE vill läsa;-)?

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  9. Så himla kul, GRATTIS! en katsura och lite olika ginkos av det större slaget så att man kan njuta av dom medan man lever :) sen hade jag fullkomligt spunnit loss på diverse perenner och köpt på mig torvkuber så att jag hade kunnat bygga upp lite höjder i landen. ps jag hade nog varit förvånad om du inte vann. har bara varit här på din blogg ett litet tag och jag är så impad av dina fina bilder :)

    SvaraRadera
  10. Oj oj oj

    Det där borde jag kanske inte läst ;) Jättegrattis!!

    Jag hade inte haft några problem att göra av med de pengarna på ny gräsmatta och nya rabatter efter dräneringen som just pågår vid vår stuga.

    SvaraRadera
  11. Grattis!!! Jag är dock inte ett dugg förvånad för du tar otroligt fina bilder. Underbart med så mycket pengar som är vikta för trädgård. Låter som ett härligt problem. Jag skulle nog börja med att frossa i lökar, och sedan i fina redskap.

    SvaraRadera
  12. LIKE!!! Jättegrattis, vad himla kul!!! Jag vet ju hur jag lätt skulle bränna 10000 spänn. Antingen på träd och resten lök eller så skulle jag köpa växter (höstfina buskar och perenner) till vår nedredel. Behöver också sten och slipers (eller liknande). Mycket att fixa där. Men vad DU skulle göra... hm. Jag skulle nog passa på och skaffa dom där önskeväxterna och kanske rensa bort sånt som man inte skulle valt själv (när man liks har råd att unna sig). Vilka önskeväxter har du? Kram och jättegrattis!

    SvaraRadera
  13. haha.... så där kan man ju inte skriva :-)))) Då vill man ju läsa genast!!!! Men du... så roligt..... GRATTIS!!! Den vinsten är du väl värd. Du tar fantastiska bilder med ett fantastiskt ljus och skärpa. Härligt att få ett sådant erkännande för dina bilder. Grattis, grattis.......

    Oh, tio tusen.... Vad jag skulle köpa... Listan är förstås lång på önskesaker till trädgården. Men jag skulle nog köpa perenner som man kanske annars inte skulle unna sig, några vackra, kvalitativa redskap och snygga krukor/urnor av störrre format.

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  14. grattis grattis , väl värd!!!!

    SvaraRadera
  15. Stort Grattis!! Jätteroligt och mycket välförtjänt! För 10000 hade jag köpt något onödigt jag verkligen vill ha men tyckt var för dyrt för att köpa i vanliga fall.... och sen bara njutit över att ha slösat så mycket pengar den fina onödigheten.
    Kram

    SvaraRadera
  16. Stort grattis! :-) Blir kul att se vad du gör med alla pengar!

    Ha det gott!
    Annika

    SvaraRadera
  17. GRATTIS, gud vad roligt!!! Jag vet inte riktigt vad jag hade köpt, jag håller ju på att lägga om trädgården för att i min saknas en grundstruktur, som du verkar ha. Men jag hade nog satsat på något hållbart, bra redskap, några rejält stora krukor i snygg design, kanske någon vacker beläggning på en mindre yta för att skapa en oväntad effekt? Äsch du vet nog bäst själv! kram Sophia

    SvaraRadera
  18. Forstås at du vann.

    Grattis med tiotusen goda svenska kronor. Jeg vil også vära tokigt glad om det var mig.

    Kunne man bruka så mycket extra penge på trädgården? Ojjjj jo.
    Det är väl inget problem. Jeg har så mange planter og träd jeg ønsker mig til haven.

    hej från
    Eva
    evigglade.blogspot.com

    SvaraRadera
  19. hej igen

    Fantaserede så at jeg totalt glömte bort at fråga om inte du ville poste vinder fotos - så vi kan se dom?

    ;)

    SvaraRadera