20110801

uppdatering.

stackars trädgården.
vi far runt hit och dit och landar lite smått hemma och tvättar och packar om.
lite bortglömd är den
men det växer där iallafall.
ogräset med.
men här kommer en liten hälsning.


en fin bukett med luktärtor från trappan på framsidan, jätteverbena och höstvädd.


dagliljorna har slagit ut....och blommat över.


jag köpte lite krimskrams i österlen. ett humlebad.
gjort av den duktiga keramikern lotta zerrander.


krassen klättrar duktigt upp på mitt hemmagjorda stöd. och squashen levererar hyfsat.


jag sådde rysk martorn förra året. i åt blommar dom. och dom är verkligen blå.


sur dotter i trädgården hittar man ibland. men oftast är hon glad.
tur!

3 kommentarer:

  1. Vilken fantastiskt färg på martornet. Har inte sett denna innan. Tjusig!

    De sura barnen kan man minsann hitta i denna trädgården också ;-) De växer lite vilt tror jag! Ibland är det svårt att förutse vad som gör att det brister för dem. Idag blev det tårar och sura miner för att vår 7-åring inte fått vara med när gräset klipptes. Han var MYCKET förnärmad!

    Ha en fortsatt skön semester...

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  2. Vad många fina bilder på din blogg! Och intressant läsning : )
    Gillar krassen i detta inlägg!
    /Cika

    SvaraRadera
  3. Lotta Zerrander tillhör en av mina favvisar när det gäller keramik av vardagstyp. Har tre fantastiska fat av henne och kommer säkert att köpa fler. I år blev det inget besök hos henne. Annars brukar vi faktiskt gå dit från vår stuga i sandskogen - en skön och vacker promenad genom fälten (på grusvägen då alltså).

    SvaraRadera