20110925

vi idag. alla fem.

idag skyndade vi oss allt vad vi kunde.
att komma iväg är nog det allra svåraste.
av allt.
jag skulle till en kompis på eftermiddagen. och vädret var underbart.
och förmiddagen oplanerad.
vi packade ner köttbullar och vattenflaskor. kaffetermosar och banan. och drog till finaste wendelsbergsparken.
där var det lite höstligt men varmt.
vi tog en bild med alla fem på. det hade vi inte innan.
nu är vi där allesammans. och det är bra.

sedan ville lillebror klättra upp på högsta berget.
det är bra att han har tro på sig själv.


sedan funderar jag lite på vad och om jag ska skriva.
bloggen känns lite styvmoderligt behandlad.

men det är trots allt en del som läser här.

ge mig ett ämne. en fråga. om vad som helst.
berätta vilka ni är...
så kan jag svara.

skulle vara skoj!

6 kommentarer:

  1. Jag har ett förslag. Visa möten i din trädgård. Jag menar vackra färgmöten,fina möten mellan bladverk, olika materialmöten. Sånt gillar jag - att få input och se hur andra funderar kring detta...typ kontrasterande objekt... Om du nu vill såklart:-)

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  2. Jag njuter av dina bilder vad än du visar. Eller skriver om. Så fortsätt att visa mer från din trädgård eller från andra platser!!

    Vad fina ni är där på bilden :-))

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  3. Läser båda dina bloggar och gillar verkligen allt du visar. Bilden på perukbusken och höstanemonerna var underbar. Dina bilder är väldigt inspirerande och sätter igång idéerna för trädgården här hemma :)

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga bilder! Jag gillar dina inlägg hittills, så jag tycker du redan har ett vinnande koncept.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Din blogg är en av mina favoriter! Och då ska du veta att jag tittar på mååånga bloggar. Jag tycker så mycket om dina fina bilder, layouten i din blogg och ditt sätt att formulera dig! Så snälla, fortsätt på samma sätt!

    Jag ser gärna mer bilder från trädgården, porträtt (bl a på era fina barn) och även inredningsdetaljer.

    Många glada hälsningar från
    Höstanemon

    SvaraRadera
  6. anna vattenkanna: bra idé!
    höstanemon: jag har en blogg om lite mer inredning och familj. kika gärna på http://solrum.blogspot.com
    alltså bara solrum...

    SvaraRadera