20120228

färgväxlartobak sökes.

bild hus&hem
jag har bestämt att nu har jag köpstopp (och platsbrist) på mer fröer till vårens sådder.
men så råkade jag hitta denna vackra annuell, nicotiana mutabilis 'triangle' på någon av trädgårdsbloggarna jag läser.
då kan man undra lite smått om det möjligtvis finns någon som har några fröer till övers?
jag kanske kan köpa ett litet, litet paket av någon, med några små fröer som blivit över?
då behöver jag ju inte beställa från någon av webshopparna med minsta beställning för 100 kronor och fraktavgift.
kanske, kanske finns det någon därute som är villig att dela med sig för en liten peng?
då skulle jag bli glad!

3 kommentarer:

  1. Hej! Ja, visst är dom helt underbara! Jag drog upp plantor förra året och dom blev jättefina. Jag har nya pyttesmå frösådder under lysröret nu, men tyvärr blev det inga frö över i påsen. Det var inte så många och dom är ju yttepyttesmå. Men om jag får upp många plantor delar jag gärna med mig! Ska ha dig i åtanke när jag ser hur dom utvecklar sig. /Malin

    SvaraRadera
  2. Visst är färgväxlartobaken fantastisk!! Jag har fröer som jag kan dela med mig av. Maila adress så skickar jag. (rubensrabatter@gmail.com)

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  3. @Ruben: Åh, fantastiskt!
    Tack så hemskt mycket!

    SvaraRadera