20120207

tips från grannen.


jag åker buss till jobbet med grannen, som delar samma intresse för sånt som växer.
hon tipsar om ett program från BBC som jag totalt missat. "how to be a gardener" med alan titchmarsh. har börjat se det på youtube i iphonen och bussresan gick alldeles för fort idag.
härligt att veta att det finns massa avsnitt kvar!
sådan skillnad på om man jämför med tex "österlenska trädgårdar" som går på tv nu.
irriterar mig på det pinsamt dåliga fotot, den kassa hissmusiken och kvaliteten på reportagen som får "landet runt" vara en ruggig produktion i jämförelse.
annars är jag hooked på det trivsamt tantiga radioprogrammet odla med p1.
har nog lyssnat igenom hela podradiolagret av samtliga program.
väntar på nya säsongen som börjar någon gång i vår.

har ni några tips om andra bra trädgårdsprogram man kan hitta på youtube? och förrutom bloggar och tidningar, var hittar ni inspiration?

3 kommentarer:

  1. Jag har också hittat "How to be gardener" på You Tube och började kolla på detta igår medan jag låg nedbäddad i soffan hela dagen. Perfekt förkylningssyssla. Ska se vidare idag. Gillar inte heller österlenprogrammet. Otroligt dåligt producerat. Svt borde kunna bättre än så.

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  2. Kunskapskanalen repriserar just nu den utmärkta serien "Världens trädgårdar" och det finns såklart även på svtplay http://svtplay.se/t/158019/varldens_tradgardar

    SvaraRadera
  3. Hihi, då var vi inne på samma spår idag. Jag tycker om den serien som du tipsar om - såklart välproducerad för det kan man på BBC...

    Är också grymt besviken på Österlenska trädgårdar. Uselt foto och bildregigering, dålig presentation av både växter, trädgårdar och personer. Tråkigt att detta ämne och trädgårdar slarvas bort genom en kass produktion.

    Kram

    SvaraRadera