20120226

vårfix.


trots mindre trevliga sjukdomar hade vi en bra helg.
ut med alla i trädgården när vi ändå var isolerade på hemmaplan.
det klipptes och sågades så grensågen och sekatören glödde. överallt har lökar kommit upp. det gjorde dom ju redan i december i och för sig, men har vilat under snön ett tag.
jag satte ju en mängd lökar förra året och trodde jag hade koll på vad och vart.
men nu får jag överraskningar i form av krokus i slänten (där jag glömt att jag satt något alls) och narcisser som poppar upp lite här och var i gräsmattan. känner mig lite som en skata. dom gömmer ju mat på ställen som dom sen inte har en aning om var.
krattade lite löv gjorde jag med.
men sedan fick jag dåligt samvete och slängde tillbaka löven som ett täcke på det som växer.
det finns flera dagar kvar att vårstäda på.
en hel vår.

och en hel sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar