20120322

elbråk.

jag till L:
-du har glömt båda datorerna, skärmen OCH hötalarna som står på i källaren och har gjort det en vecka, utan att någon använder dom! STÄNG AV!
L till mig:
- ok, jag ska, men du har ju lysrör på nere i källaren 15 timmar om dygnet!
jag till L:
- men det har ju ett SYFTE!
L till mig:
- men ändå. det drar ju ändå en massa el! för att inte tala om extraelementet som går på uterummet hela vintern när temperaturen går ner mot 5 grader.
jag till L:
- men det har ju ett SYFTE!

eller hur, visst kan sådan el kallas grön el?

4 kommentarer:

  1. Grönare el får man nog leta efter!

    Jag har skolat ut min färgväxlartobak, men de är fortfarande ganska små. Må tro du lyckades bättre!!!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  2. absolut grön el med ett syfte:)

    SvaraRadera
  3. Jag håller på dig!! :-D

    SvaraRadera
  4. Helt klart skillnad eftersom lampan
    har ett gott syfte!! :-)

    Trevlig helg!
    Annika

    SvaraRadera