20120329

GAAHHHHH! mina porslinsanemoner gror!

äntligen!
efter en väntan som nästan kan jämföras med en graviditets sista veckor så händer något.
jag har tittat nästan med lupp på brun jord bra länge nu. jag har tagit in dom från trädgården där dom först stod, för att ställa dom inne i värmen i fönstret över ett element. provade att bära ner dom i källaren under växtljusbelysningen. upp med dom igen. ut i uterummet. varje dag har jag varit där och tittat. noga, noga. så idag. i två krukor händer något!
bar ner dom två som tittat upp ner till lysrören i källaren.

my precious!



8 kommentarer:

  1. Åh grattis!
    Mina pendlar mellan kylskåpet och rumsvärme. Hoppas på samma lycka som du!

    Ha det fint!

    /Anna

    SvaraRadera
  2. De måste ha vaknat av att de blev yra i mössan efter alla flyttar :-) Roligt att de grott och hoppas att fler tittar upp och vill växa hos dig.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Stort GRATTS!
    Vet hur känslan blir i kroppen då något väldigt efterlängtat frö börjar gro :=)

    Härligt!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Ja, visst känner man sig som en "plant-mamma", när hela huset är fyllt av kuvöser med små plantbebisar i. :)
    Grattis till tillökningen! ;))

    SvaraRadera
  5. Älskar din trädgårdsblogg (ja alltså, den vanliga också!), önskar jag hade gröna fingrar också..

    SvaraRadera
  6. anna h: ja det är nog ett knep. stressa dom lite!
    anna vattenkanna: japp, det är ju strategin...
    linda v: tacl!
    helens trädgård: jag det är ju bl a tack vare dina fina tips som det har funkat.
    vanja: tack. det blev två hen än så länge!
    lisa: vad skoj! jag ska bli bättre på att kommentera tillbaka också.

    SvaraRadera
  7. Men Grattis jag har också sått den men än har jag inte sett något jag har nästan gett upp.
    Jag har sått i två krukor den ena står ute och den andra har jag växlat med att ha i kylskåpet och under lysrör i snart två månader. Men kanske jag inte skall ge upp.
    Nu skall jag nog hämta in den som jag har ute och prova ställa den under lysrör också.

    Kul att du också är med i tidningen.:o)

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera