20120313

klipp-och-räfs-vab.

ok.
man blir stressad av att man måste vabba när man har tusen saker att göra på jobbet och projekt som är på efterkälken. men idag var en piece of cake-vab.
en 6,5-åring med lite feber som får fri access till bolibompawebben gör att man med gott samvete och med obefintlig "störning" av barn kan vara ute i trädgården och röja!
när det är 13 grader varmt, fåglarna sjunger, den första vårfjärilen och några nyvakna bin kan identifieras.
när man dricker halvkallt kaffe ute i den trasiga trädgårdsmuggen med jordiga fingrar.
då funkar det trots allt.
det blev till och med en tur till trädgårdsaffären och ett inköp av en ergonomisk grep,
några penséer och ytterligare några frön, som jag senare ska så på friland.
först ska jag vända jorden.
med grepen.

snart!






6 kommentarer:

  1. Låter perfekt! Skönt med en enkel sjuka för omväxling. Ibland behöver man en vabdag för att stanna upp och känna. Årstiden. Härligt att greja!

    SvaraRadera
  2. Alltså vilka fantastiska bilder! Må så vara att jag har världens sötaste Muffy, men du fick gärna komma och fota henne! Jag är djupt imponerad. Särskilt din header gillar jag. Jag måste nog skaffa mig en snyggare korg när jag rensar, det blir ju faktiskt så mycket roligare då :-)

    SvaraRadera
  3. Vilken snygg header!!!Jag blev glad av att se den :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  4. tänk att till och med skottkärran är vacker:)

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Vad roligt att du hittade förbi hos mig. Jag var precis i färd med att bli följare hos dig när här vaknade barn som behövde ammas. Sedan när jag kom tillbaka till datorn hade du hunnit före mig :-)
    Fina bilder i din blogg!
    Vad kul med månadsbilderna samlad under en sida.
    Ska bli roligt att se mer av dig.
    Ha det fint!
    Anna

    SvaraRadera
  6. Vad härligt det ser ut! Du får mig att längta tillbaka till min gamla trädgård ;)

    SvaraRadera