20120312

organisk påväxt i källaren.


oftast är det dåligt när något växer i källaren. mögel är sådär tillexempel. men det här är bra.
det här blir fint!
lammtunga, rosenskära, luktärt, roseniberis, rödmalva och färgväxlartobak växer på så att det knakar.
utanför i skugga står porslinsanemoner, krollilja, amurriddarsporre, snöruta och gråmalva.
nu blir det varmare ute och jag är lite fundersam på om dom fyra veckor med temperatur runt nollsträcket räcker.
dom får stå några veckor till, sen får vi väl se om det händer något när jag tar in dom.

håll tummarna!



3 kommentarer:

  1. Härligt med all denna växtkraft. Det växer även i min källare. Dock utan extra belysning så vi får väl se vad det blir för slags rangliga plantor av det.

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  2. Roligt med frösådder som tar sig och kämpar på. Lammtunga? Googlade och hittade ormöga, en riktig fin en :) Jag håller igen med sådderna (svårt för jag vill ju) tills resan är över, men sedan så blir det full fart i lilla växthuset :)
    Krya på familjen, ha det :)

    SvaraRadera
  3. @lotta 8`) lammtunga "hails in spain" googla på den. fin liten sak!

    SvaraRadera