20120424

efter jobbet.


nu kan man gå ut efter man kommit hem och ätit middag. istället för bollibompa blir det trädgården istället! under äppelträdet (summersnow-trädet) växet en vårlig blandning av nunneört, scilla, svalört och blandade sippor just nu.
i bakgrunden - hemmgjorda pionstöd.


rosa nunneört på baksidan. på framsidan växer gul.


mina narcisser 'forissimo' är lite för snabba. jag satte ju kaukasisk förgätmigej 'jack frost' tillsammans, men den har precis börjat blomma och är två tredjedelar kortare.
där satte jag också 'jamestown' och dom är lite senare så jag får väl hoppas på att dom och jack frosten kommer att kompa fint ihop.


nu är det "fri plockning" på scilla i trädgården. det finns i ett överflöd.
fast en och annan pärlhyacint åker också med.
blått som blått.


men blåast är lillebror.


och vad hände egentligen under björken?
jo, jag satte vit variegerad rosenplister som jag köpte en hel låda av. och ormöga som jag grävde upp och flyttade dit från olika delar av trädgården.
må den starkaste vinna, eller kanske blanda sig hej vilt?
det är nog det allra finaste!


5 kommentarer:

  1. Så fina bilder och så mycket vackert i din trädgård. Gillar de fina pionstöden, och den rosa nunneörten är ju hur söt som helst. Och blåaste lillebror är sååå söt! Jag har också en knallblå lillebror här hemma, och det är bra för då syns han väl när han drar iväg och hittar på hyss... ;)

    Kram Hanna

    SvaraRadera
  2. En härlig vårmatta du har - som en medeltida paradisträdgård!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Din blandning av vårblommor är verkligen ljuvlig! Nunneörten vill jag också ha... det var så vackert det jag såg i Karin Berglunds trädgård. Härlig tid, vi går också ut efter middag! Dock är grabbarna mest intresserade av att vara på asfalten... grr.

    SvaraRadera
  4. Härlig matta och härliga bilder på barnen! Jag önskar mig också en scillamatta så vi kan plocka. Än så länge är dom 20 eller så, så barnen lär nog bli tonåringar innan det är scilla nog ;-) (Men det finns ju vitsippor :-))

    SvaraRadera
  5. Underbara barn- och vårbilder! Visst är det härligt med ljuset - här är inte lika fullt med blommor, men ljust och skönt om kvällarna!

    /Annika

    SvaraRadera