20120416

minsann. blodörten siktad!

den där fyllda blodörten som jag köpte förra året har inte haft det lätt. den är nedpetad och upptagen och nerpetad igen. jag trodde att jag tagit livet på den förra året då jag grävde ner något trasigt och svagt som jag sen aldrig såg röken av igen.
men så har det kommit upp något mysko som jag bildgooglar och ser att det är ju den vackra blodörten.
hurra!

i helgen har jag också skördat komposten.
och gjort pionstöd. egentligen ville jag ha pil men även förvuxen oxelhäck går bra!


skolat om rödmalva och rosenskära har jag också hunnit med. nu får dom på i kalla uterummet. som ligger i norrläge, men eftersom det är kallt brukar dom inte ränna iväg så värst ändå.


2 kommentarer:

  1. Fint pionstöd! Och så roligt att se livstecken i rabatterna! Jag väntar och hoppas på att min dillpion ska kika fram snart : )
    /Cika

    SvaraRadera
  2. Vad härliga dina plantor ser ut :) Det är riktig odlarglädje.

    SvaraRadera