20120409

reportage.


jag får ibland förfrågningar om hem-reportage eller trädgårdsreportage genom mina bloggar. både genom denna bloggen och via solrumbloggen.
jag säger alltid nej.
för jag är en väldigt lat person med alldeles för lite tid och alldeles för höga ambitioner.
jag vet att jag skulle gå och ha ågren för både det ena och det andra. städa, rensa och fixa det och det och det innan jag skulle låta någon komma hit.
sen så är jag lite blyg också.
så jag säger som sagt.
nej tack.
men så hörde en skribent för tidningen bättre hem (en kundtidning från bolistbutikerna) av sig. dom ville ringa och intervjua mig och köpa några av mina egna bilder.
och det kändes ok.
så här är jag och trädgården nu.

på pränt.

den finns som webtidning också.
kolla här för att läsa reportaget. jag finns med på sidorna 34-35.



14 kommentarer:

  1. Så spennende med besøk i hagen. Da kan jo vi andre også få se hvor flott hagen din er!

    Ha en fin kveld.

    SvaraRadera
  2. Nu har jag läst och tittat i tidningen. Trevligt och fint! Bilden med med lillan som går med sin skottkärra är ljuvlig...

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad roligt! -och vad fina bilder!=)
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  4. Så roligt.
    Nu skall jag läsa vidare.

    Du har ju så fina bilder.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  5. Trevligt reportage och dina bilder är ju alltid så himla fina. Kul.

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  6. Trevligt repotage och fina bilder, roligt att se en bild på dig :)
    Det är en jättefint trädgård ni har, tänkte på skissen du gjorde med förra ägaren, att få veta vilka träd och växter som finns och hur de skall bevaras. En kompis, kompis köpte hus och skulle ha en gigantisk träaltan och stod redo med grävskopan när någon vettig person sa att: "den stora Magnolian skall du inte såga ned! och: pionrabatten kan ni flytta innan ni börjar gräva".
    Vilken tur att någon tänkte efter, före!
    Ha det bäst :)

    SvaraRadera
  7. Ett varmt reportage om kärleken till trädgården! Känner starkt för det där med att vårda och förvalta. Förstår din kärlek för din trädgård ♥

    För övrigt var det ju en ganska trevlig tidning.

    Ha det gott - kram!

    SvaraRadera
  8. Men så roligt!!!! Måste genast läsa reportaget.

    Dina bilder är fantastiskt vackra och din trädgård så charmig. Grattis!!

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  9. Vad roligt! Jag tycker ju förstås inte du behöver vara blyg, med din fina trägård. Men visst, man är ju alltid mest kritisk själv.
    Jag har sagt det förut – men fy sjutton vad fina bilder du tar!
    Hälsar Malin

    SvaraRadera
  10. Så kul! Ska läsa.
    Bra att du fick ha med dina egna fina bilder. kram Sophia

    SvaraRadera
  11. Kul! Ett alldeles lagom reportage och vad bra att de använde dina egna bilder, då slapp du ju städa och fixa! :)

    SvaraRadera
  12. Jättehäftigt! Men som alla andra säger - din trädgård är jättefin. Den BEHÖVER bli sedd. Eller beror det enkom på fotografen? ;)
    Jag blev lite nyfiken över din trädgårdskarta, helt apropå ingenting. Hur har du gjort den? Jag har suttit med millimeterpapper och blyerts - håller på att bli tokig varje gång jag ändrar något. Börjar bli minst sagt kluddigt...

    SvaraRadera
  13. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  14. Och vi är jätteglada över att du ville vara med i Bättre hem!
    /redaktör Frida, www.redaktorerna.se

    SvaraRadera