20120402

trångt, vilt och vackert?


på framsidan satte jag förra våren mina fådda tulpaner. allesammans.
dom växer så det knakar. iallafall bladen. hoppas att det kommer något mer.
snart kommer det nog vara fint här. när spirean får sin ljusgröna färg...
jag satte också mängder av kungsliljelökar över hela rabatten och en del allium runt ormhasseln.
där murgrönan klättrar upp på stammen.
överallt mellan murgrönans blad tittar det upp gröna blad. tätt. tätt.
efter lökarna tar mina hemsådda nora barlow aklejor vid. jag hoppas att dom blommar i år.
en liten fin vit ros (som har fått en skjuts efter att jag klippte ner spireorna) men som jag inte vet vad den heter har i höstas fått sällskap av ännu en liten miniatyrros. (som man knappt anar i röran)
hoppas gör jag iallafall på dom med!
mycket, trångt, rufsigt och lite halvvilt.

så som jag tycker om!
(to be continued)





7 kommentarer:

  1. Trollhasseln gör alltihop :) Det ser jättevackert ut!

    SvaraRadera
  2. Så flotte blomsterbed du har. Ja, her er det ingen tvil om det vokser!
    Håper tulipanene dine kommer med blomst!

    SvaraRadera
  3. Så läckert med trollhasseln.
    Jag har en också men den klarade sig inte av någon anledning. Men den står kvar och är klätterstöd åt en klematis.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  4. okej folks. ordkontrollen är borta.

    SvaraRadera
  5. Jag får nog vara snabbare när det gäller sådana lökar i år, jag vill ju också ha det trångt i rabatterna! Den förra hus-husägaren hade förvisso en hel del vårlökar, men efter att de har blommat över blir det väääldigt tomt i våra rabatter. Hoppas att min våldsodling kan råda bot på detta så jag får det lika trångt som du någon gång! :)

    SvaraRadera
  6. Oj, så fint med hasseln! Nu vill jag också ha en.

    SvaraRadera
  7. Så fint det ser ut!Jag känner tydligt att jag behöver göra ett försök till med ormhassel. Det senaste gick inte alls. Kanske har vi för tung lera?

    SvaraRadera