20120516

först tack!


för alla fina kommentarer i förrförra inlägget.
och ja, vi är fortfarande gifta.
:-)
vabbade igår och när lillebror sov grejade jag i trädgården.
mördade mest sniglar, rensade lite ogräs. pluttade ner lite frödådda sommarblommor i jorden.
silverpäronet blommar. och även klotkörsbärsträdet. det är inte som sådana där prydnadskörsbär direkt – utan väldigt diskret. men blommar det gör det faktiskt.

jag har tre doftolvon i trädgården som precis börjat blomma. doften är inte diskret.
utan mycket och gott!


och den där myskmadran som kom så dåligt förra året har verkligen skärpt sig.
som ett ljusgrönt täcke under doftolvonet och körsbärsbenveden breder den ut sig. inga blommor än, men snart så!

det stora parkolvonet blommar snart också. och då luktar det offentlig toalett eller kanske kattkiss, i den delen av trädgården. tur att det är lägst bort!

finfin kombo. röd lungört och förgätmigej.

och sist. dom jävlarna. små "söta" trädgårdsnäckor som käkar upp mina färgväxlartobak, riddarsporrar, zinnia och dahlior.
en och annan mördarsnigel ser man också ibland men snäckorna älskar tydligen min trädgård och ju mer jag plockar ju fler blir dom.
GAAHHH!

4 kommentarer:

  1. fantastiskt glad att jag inte kan ha parkolvon:)

    SvaraRadera
  2. Grattis! Roligt med ett överraskningsbröllop och mysigt att gifta sig hemma :)

    Så fint du har det i trädgården, lagom struktur och "rufsig" med fina marktäckare och träd. Alltid roligt att titta in och få inspiration, jag har damejeanner som jag tänkte ställa ut i min täppa och såg hur fint det var hos dig.
    Röd lungört är jag på jakt efter, har den vanliga blå och vita, en perfekt marktäckare.
    Ha en skön helg :)

    SvaraRadera
  3. Myskmadra är verkligen en favorit. Svärmor har fullt i sin trädgård, men här trivs den inte alls. För torrt, tror jag.

    SvaraRadera
  4. Så fint du har. Har själv ett stort silverpäron som blommar just nu.
    Dom där odjuren som gör hål i bladen är inte roliga. Nån typ äter på mina stockrosor och nån har ätit upp nästan hela min ängsnäva som jag köpte ny förra året.

    SvaraRadera