20120508

henriettes växthus.



på vår resa i lördags stannade vi också till på henriettes havedesign
en otroligt fin handelsträdgård med mer än bara plantor på rad.
henriette var med och skapade anne just have och hade en väl så fin trädgård på plantskolan där även hennes boningshus låg så som jag fattade det.

och det finaste av allt. ett gammalt stort växthus i trä och glas.
barnens lekstuga hänger löst nu. där på berget hade varit en perfekt plats att bygga mitt egna växthus.
kanske någon gång?
efter huset är renoverat och färdigbyggt?
kanske om 10-20 år.

DÅ!





3 kommentarer:

  1. Helt fantastisk flott veksthus!

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint! Jag hann aldrig in i hennes trädgård, men ser ju att jag missade nåt! Tack för att du visar! Jag hóppas vi kan göra fler Danmarksresor framöver, känns som det finns hur mycket som helst att titta på! I broshyren vi fick i Hune fanns en drös privata trädgårdar som man kan besöka. Kuligt!

    SvaraRadera
  3. Åh... jag som bara har balkong tycker ju minsta lilla skruttväxthus är avundsvärt, men det här var ju nåt alldeles extra! Den dan jag får en trädgård, då...

    SvaraRadera