20120515

lite mindre cirkus i cirkusrabatten.

det märks att mölndals kommun jobbade med cirkus som tema förra året i sina planteringar.
jag fick ju en hel massa tulpanlökar som jag satte på framsidan. och väntade för att se vad som kom upp.
här är resultatet.
fina, fransiga gula, magentafärgade, några vita och några stora röda tulpaner visade det sig bli.
jag har tulpanbuketter på nästan varje bord inomhus också. himla lyxigt att bara gå ut och ta för sig.

men iallafall så tyckte jag att det kändes väl mycket clown i rabatten på framsidan.
så jag flyttade på dom gula...

...hit.
tillsammans med ormbunkarna på baksidan blev dom mycket vackrare!
det blev riktigt fint med dom nya gulgröna ormbunksbladen och den gula och den vitbrokiga kornellen svävandes lite ovanför.




och på framsidan blev det lite, lite tråkigare. men lite mindre hysteriskt.
och snart när alliumen slår ut så tror jag det blir fint iallafall.

det är inte jättelångt kvar.





4 kommentarer:

  1. Så vackert det blev! Fy vad ofta man inser att man gjort någonting hysteriskt... Så kul det är då att komponera något nytt! Och jag är sjukt avundsjuk på dig som inte får tulpanerna uppätna av rådjur, de är så vackra! Vill också kunna gå ut i trädgården och knipsa åt mig en näve.

    SvaraRadera
  2. Så härligt med alla tulpaner! Tyckte 'cirkusen' var läcker :-)) Men så klart blev det lite lugnare när de gula fick nytt bo.

    Stort grattis till bröllopet!!! Vilken överraskning ni bjöd på :-))

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  3. Snyggt! I år är temat tydligen åldrande, har inte sett planteringarna ordentligt, men kan man gissa på något i knopp, något utslaget och något vissnat?

    SvaraRadera
  4. Gillade också cirkusen - verkligen häftigt!!! Fast det blev ju väldigt bra med ormbunkarna och de gula tulpanerna också.

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera